Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

21995 miejsce

"TIR-y na tory" a nie na drogi. Z petycją do premiera Tuska

Już wkrótce TIR-y mogą zniknąć z polskich dróg. Na przełomie września i października Donald Tusk otrzyma petycję Instytutu Spraw Obywatelskich, który monitorował akcje „Tiry na tory”. Jest na niej prawie 65 tysięcy podpisów. Wiadomości24.pl są patronem medialnym akcji.

 / Fot. Materiał promocyjny"Dlaczego polskie drogi są jak seks bez zabezpieczeń" - pytają organizatorzy, postulując zrównoważoną politykę przewozu towarów. Chcą zwłaszcza odciążyć drogi na rzecz kolei. Według danych Ministerstwa Gospodarki, udział transportu drogowego w przewozie ładunków w Polsce jest ponad trzykrotnie większy, niż transportu kolejowego i sześciokrotnie, niż morskiego.

Instytut zwraca uwagę, że duże samochody ciężarowe niszczą infrastrukturę drogową. - Jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 840 samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt. - czytamy na stronie akcji.W ramach kampanii "TIR-y na tory" organizowane są konferencje, wystawy. / Fot. Materiał promocyjny

Weź udział w akcji Chcemy Taniego Paliwa - podpisz petycję do rządu

Organizatorzy powołują się też na dane Europejskiej Agencji Środowiska. Według nich transport samochodowy generuje 71,3 proc. gazów cieplarniach, podczas gdy kolejowy - jedynie 0,7 proc. emisji.

Przeładowywanie towarów wwożonych do Polski na TIR-ach wymagałoby budowy specjalnych terminali przy wjeździe do kraju. Kierowcy ciężarówek przebywaliby całą podróż pociągiem. Taki system w funkcjonuje m.in. w Holandii, Francji, Austrii i Niemczech. U naszych zachodnich sąsiadów budowę terminali umożliwiły środki zarówno publiczne, jak i prywatne. Także Czesi rozpoczęli podobne inwestycje, choć tam akurat przedsięwzięcia podjęły się wyłącznie firmy prywatne.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (18):

Sortuj komentarze:

mirwojski
  • mirwojski
  • 20.09.2011 04:17

mirwojski Dzisiaj 03:41
Ocena: 0 0
Po pierwsze-proponuję by państwo "redaktorzy" zanim zaczniecie oceniać kolej jaka jest poczytali choćby wypowiedzi ( rolnika !!!) Piechocińskiego na temat kolei. Po drugie- propagowali (tak jak ja na wszystkich dostępnych forach) uściślenie, kto to jest KOLEJARZ (na drogach kołowych użytkownik -kierowca - nie jest drogowcem < od " droga" > a na kolei użytkownik - Cargo,Inter City, Przewozy Regionalne - to wszystko "kolejarze", dotowani, z rozbudowanymi strukturami zarządzania, uzwiązkowieni kilkunastokrotnie, z wysokimi apanażami "zarzadzających, SUPERUŻYTKOWNICY w przeciwieństwie do około 30 przewoźników prywatnych spółek też jeżdżących po torach). Po trzecie - przypomnę historię - (kiedyś senatora) Gawronika - jak to chciał budować specjalne wagony do przewozów całopociągowych TIR-ów od granicy wschodniej do zachodniej ( i jak to się dla niego skończyło)... Najgorzej będzie zimą. Na drodze kołowej przejezdność zimą odzyskuje się przepuszczając co jakiś czas, przy intensywnych opadach, spychacze. Za "komuny" obowiązywał system objazdów pługami odśnieżnymi całodobowy i w czasie "luki międzypociągowej" dłuższej niż 2 godziny - jazdy lokomotywy LUZEM. Zapytajcie co się stało na "kolei" z pługami odśnieżnymi i lokomotywami do nich, kto został właścicielem jednych i drugich, ile ocalało. Ale tutaj bardzo ważne są nazwiska tych co decydowali i z czego teraz żyją. A TIR-y na tory - w Szwajcarii nie ma mowy o jazdach TIR inaczej (!!!),w Austrii na kilku kierunkach strategicznych i można ??? I na koniec - dla mnie KOLEJARZE to infrastruktura -drogowiec od torów, automatyk od sterowania i zabezpieczania ruchu pociągów, sieciowiec nadzorujący sieć trakcyjną ( prąd można kupić bez PKP Energetyka) i nadzór techniczny tychże oraz dopuszczonego na tory taboru i lokomotyw. RESZTA TO PASOŻYTY ŻYJĄCE NA KOSZT W/W I PODATNIKÓW. "Za Gierka"budowano nawet kolejowe stacje kontenerowe ( gdzie to wszystko jest ???), kosztem TYLKO (!!!) 40 miliardów zadłużenia ( tak naprawdę to 27 miliardów,reszta "powstała"po 1981 roku i blokadzie przez naszych obecnych "przyjaciół"). Poszperajcie kto to jest ( imiennie) to lobby pilnujące by TIR-y ( ich firm przewozowych powstałych po 1989 roku) - stać ich było nagle na zakup flotylli TIR-ów i nie popuszczą. Ominą płatne autostrady drogami lokalnymi rozbijając je w puch,liczy się tylko ich zysk a gęby pełne frazesów o - wartościach, solidarności. A TAK NA MARGINESIE - NAZWA "SOLIDARNOŚĆ" ZOSTAŁA UKRADZIONA PRZEZ JAKŻE UCZCIWY ZWIĄZEK ZAWODOWY FABRYCE Z LUBLINA PRODUKUJĄCEJ SŁODYCZE POD TĄ NAZWĄ OD 1953 roku !!!!

Komentarz został ukrytyrozwiń
Kazimierz Nalewaj
  • Kazimierz Nalewaj
  • 19.09.2011 15:33

Myślę że szerokie tory są i dobrze by było je wykorzystać TIRy które jadą z niemiec na Ukrainę i dalej powinny zostać wykorzystane.Powinniśmy przedłużyć szerokie tory do granicy z Niemcami i Czechami wtedy jest możliwość odciążenia naszych dróg.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Najwyzszy czas zrobic pozadek z Tirami. !

Komentarz został ukrytyrozwiń

A ja wiem, coś na temat naszej indolencji, naszej ignorancji, naszej głupoty. Wciąż przeżywamy "powtórkę z rozrywki" - jak nie targowica, to darcie kotów w drugiej Rzeczpospolitej i nie zadbanie o bezpieczeństwo militarne. Teraz też mamy to samo. Wojsko nasze w upadłości. A my liczymy - w razie potrzeby - na UE. Wszystko to samo, co przed wojną. Przemysł polski, nie istnieje. Czy Pan tego wszystkiego nie widzi. Czy pan nie zauważa tego, co z Polską się dzieje?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Panie Tadeuszu z całym szacunkiem ale w sieci można znaleźć wszystko dla uzasadnienia swojej tezy. I nie jest tak, jak mi Pan imputujesz, że "zrobią wszystko, tyle tylko, żeby znaleźć przyczynę niemożności, a nie sposobu na rozwiązanie problemu" tylko tak, że ja w odróżnieniu od Pana trochę na temat transportu wiem.

Komentarz został ukrytyrozwiń

"Ale przecież Austria?

Austria rzeczywiście część towarowego transportu tranzytowego przewozi koleją. Lecz oni mogą sobie na to pozwolić, bo mają odpowiednią sieć dróg zapewniającą równomierność rozwoju gospodarczego kraju."
Toto powyżej znalazłem w sieci. Powiem: Panie Jerzy, Pan jesteś z tych, co zrobią wszystko, tyle tylko, żeby znaleźć przyczynę niemożności, a nie sposobu na rozwiązanie problemu. Znam to z dawnych "dobrych" czasów. A Pan mnie przypisuje pozostawanie w nich do dzisiaj. Dlaczego to cała UE nie weźmie się do problemu Tirów kompleksowo, tylko zajmuje się krzywizną ogórka, albo też umiejscowieniem kury w klatce i przypominaniem jej, żeby siedziała pazurami do przodu.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Panie Tadeuszu, gdzie funkcjonuje? Tylko konkretnie bez propagandy:-) Owszem funkcjonuje... W Szwajcarii, i jak Pan myśli dlaczego właśnie tam?

Komentarz został ukrytyrozwiń

"Tia... pięknie tylko, że nie realne." Jak słyszę takie wypowiedzi, to ogarnia mnie przerażenie. Jeśli ktoś z góry założy swoją niemoc, to wiadomo, że mu nic nigdy nie wyjdzie. Jerzy! Nigdzie i nikomu, nic nie przychodzi łatwo i przyjemnie. To tylko nam Polakom się wydaje, że tym na zachodzie wszystko przychodzi łatwiej. Takie myślenie nam szkodzi i zniechęca. Trudności są po to, aby je pokonywać - nie po to, aby od nich uciekać. Wystarczy wziąć się do solidnej roboty i przed trudnościami, nie pękać. Kolej może być sprawna i wydajna. Wystarczy, żeby się za nią wzięli mądrzy i wykształceni ludzie. A jak my Polacy sami nie możemy sobie poradzić, można zatrudnić fachowców zza granicy, gdzie takie rozwiązania funkcjonują.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Józef
  • Józef
  • 15.09.2011 11:17

jozek Dzisiaj 08:22 ty jestes mądry i sam na siebie zagłsuj.Rób dalej samoobsługe i samouwielbienie .
Przecież ty jesteś mądry -ale wszyscy są od ciebie mądrzejsi .

Komentarz został ukrytyrozwiń
jozek
  • jozek
  • 15.09.2011 08:22

Mądrzy ludzie przekierowują TIR-y na tory kolejowe a nasi decydenci na wąskie i niebezpieczne drogi. Jest ktoś mądry na kogo mógłbym zagłosować?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.