Facebook Google+ Twitter

T-Mobile chce milionów na budowę sieci. Podcina gałąź, na której siedzi?

T-Mobile chce żeby serwisy internetowe, reklamodawcy, sieci społecznościowe, czyli wszystkie podmioty odpowiedzialne za obecność reklamy w internecie współfinansowały budowę infrastruktury telekomunikacyjnej. Prezes PTC, Miroslav Rakowski tłumaczy, że ma to uchronić sieć przed obciążeniem i w konsekwencji paraliżem.

 / Fot. Coolcaesar/CC 3.0Rakowski podał wyliczenia, zgodnie z którymi reklamy generują 20 proc. ruchu data w T-Mobile. Proponuje więc, by reklamodawcy, serwisy internetowe itp. wyłożyły 100 mln złotych rocznie na rozbudowę infrastruktury, co stanowi 1/5 pieniędzy zainwestowanych przez trzech największych operatorów. Telekom nie ma prawnej możliwości blokowania reklam, ale ma zamiar zadać abonentom pytanie czy chcą płacić za reklamę.

Izba Wydawców Prasy podniosła zarzut niezgodności z prawem rozwiązań proponowanych przez T-Mobile. Szef Onetu, Łukasz Wejchert przewiduje, że dostawcy treści mogą zamknąć dostęp do niej użytkownikom PTC. Za desperacki uważa pomysł Rakowskiego, prezes UKE, Anna Streżyńska - czytamy w serwisie Gazeta.pl.

"To przecież absurdalne, by kosztami budowy infrastruktury energetycznej obciążać toster, a nie finansować jej z kieszeni konsumenta. A operatorzy chcą brać pieniądze od obu stron" - jeszcze dalej w ocenie pomysłu posuwa się Barry Diller, prezes InterActiveCorp.

Trudno odmówić racji krytykom pomysłu T-Mobile. Powodów jest co najmniej kilka. Po pierwsze operator wyda na reklamę wizerunkową po rebrandingu sieci z Ery na T-Mobile około 100 mln złotych. Jest zatem istotnym ogniwem w mechanizmie, który krytykuje. Kolejne miliony złotych wydają na promocję w internecie pozostali operatorzy. Po drugie zyski z reklamy umożliwiają funkcjonowanie dostawcom treści, a więc podmiotom, które sprawiają, że klienci korzystają z transmisji danych. Dzieje się tak począwszy od gigantów czyli Facebooka, Google, skończywszy na blogach, które również starają się z pomocą reklamy zyskać pieniądze na własną działalność. Po trzecie wreszcie, pomysły Miroslava Rakowskiego mogą w praktyce zaszkodzić jego przedsiębiorstwu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Artur
  • Artur
  • 02.11.2011 13:10

Paweł~ w komórce niestety możliwości wycinania są mniejsze to pierwsza sprawa, druga, że i tak pobierasz cała stronę i potem następuje filtrowanie także tak czy inaczej pobierasz taką samą ilość danych. Tutaj T-mobile chce, żeby reklamy w ogóle nie były pobierane.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Paweł
  • Paweł
  • 31.10.2011 22:47

Jak nie chcesz reklam to zainstaluj sobie AdBlocka, jest za darmo.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Jan Klanowicz
  • Jan Klanowicz
  • 31.10.2011 20:09

A mi się pomysł T-Mobile podoba i to bardzo. Nie mam nic przeciwko sieci bez reklam.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.