Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

36858 miejsce

To nieprawda, że towar przeceniony nie podlega zwrotom

W wielu sklepach napotykamy na tabliczki oznajmiające nam, że "towar przeceniony nie podlega zwrotowi". To nieprawda, taka informacja wprowadza klientów w błąd.

Krzysztof Czeglik DZ Kolejny butik, którego witryny aż wrzeszczą hasłami o wielkiej obniżce cen. Wchodzisz i co widzisz? Tabliczkę ze znaną Ci już informacją: "Towar przeceniony nie podlega zwrotowi".
To nieprawda. Taka informacja wprowadza klienta w błąd i działa na jego niekorzyść. Jeśli bowiem klient jest nieświadomy swoich praw, uzna, że nie może zwrócić uszkodzonej rzeczy i straci na tym.

Odbiorców "wiadomosci24.pl", o ich prawach konsumenckich informuje Aneta Styrnik z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta:

Jeżeli produkt jest wadliwy zawsze przysługuje nam prawo do reklamacji i fakt, że kupiliśmy coś na wyprzedaży nie ma tu żadnego znaczenia. Składamy wówczas reklamację u sprzedawcy – najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wówczas możemy zgłosić naszą reklamację gwarantowi, czyli producentowi lub dystrybutorowi towaru. Prawo wyboru między obiema możliwościami należy do nas.

W szale zakupów starajmy się pamiętać o paragonach, które powinniśmy otrzymać niezależnie od tego, gdzie i na jakich warunkach nabyliśmy towar. To dowody zakupu, które pomogą nam w dochodzeniu naszych praw, jeśli kupimy wadliwą rzecz.

Jeśli jednak kupiony na wyprzedaży produkt nie posiada wad, a jedynie – po namyśle –stwierdzamy, że po prostu nam nie odpowiada, to tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy, czy przyjmie go z powrotem i zwróci nam pieniądze. Przedsiębiorcy coraz częściej stosują taką praktykę. Pamiętajmy zatem, by sprzedawca deklarujący taką wolę zaznaczył na paragonie, w jakim terminie przysługuje nam zwrot.

Jeśli powodem obniżenia ceny jest wada towaru, o której wiedzieliśmy podczas zakupu, nie możemy jej reklamować u sprzedawcy, natomiast wszystkie inne wady – tak.

Pomoc w dochodzeniu swoich praw uzyskamy bezpłatnie od powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów. Znajdziemy ich w całej Polsce w urzędach miasta lub starostwach powiatowych. Pełna lista rzeczników wraz z ich danymi adresowymi jest dostępna na stronie www.uokik.gov.pl . W przypadku zakupów za granicą pomoże Europejskie Centrum Konsumenckie www.konsument.gov.pl .

O wyprzedażach zagranicznych czytaj tutaj .

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

dużo ludzi daje się nabrać na przecenione towary, które źle działają

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.