Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

5474 miejsce

Tramwaj Krakowiak i jego hala

Kraków modernizuje transport miejski,aby wygodnie,lepiej podróżowało.Nowoczesny transport potrzebuje nowoczesne specjalistyczne zaplecze techniczno konserwatorskie.Tramwajowa zajezdnia MPK przy ul. Brożka Krakowie spełnia takie parametry.

Pan 36 tramwaj Krakowiak. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków Poniedziałek 4 stycznia 2016 roku Przemawia prof. Jacek Majchrowski Prezydenta Miasta Krakowa. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków był ważnym dniem dla krakowskiej komunikacji szynowej. Prezydent Miasta Krakowa prof. Jacek Majchrowski na uroczystym spotkaniu na terenie zajezdni tramwajowej MPK przy ul. Brożka przy pomocy pantografu podłączył do sieci energetycznej ostatni 36 skład tramwaju Przemawia Tomasz Zaboklicki – Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Pesy Bydgoszcz. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków Krakowiak wyprodukowany przez Polską firmę Pesa Bydgoszcz.Wywiad rzecznika prasowego MPK Kraków. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków

Należy zaznaczyć, że tramwaj „Krakowiak” został laureatem konkursu Dobry Wzór 2015, który organizowany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Kolejną nagrodę główną otrzymał w kategorii SFERA PUBLICZNA dodatkowo zdobył nagrodę specjalną Wzór Roku 2015, która przyznawana jest przez Ministra Gospodarki dla najlepszego polskiego produktu.

Nowoczesne ekologiczne wyposażenie hali. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków 36 Krakowiaków zostało Nowoczesny wózek do przetaczania tramwajów. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków zakupione dzięki dotacji z funduszy z Unii Europejskiej. Pojazd jest niskopodłogowym tramwaj został specjalnie przygotowany dla Krakowa. Ważnymi danymi ma prawie 43 metry i może jednorazowo przewieźć przeciętnie 300 pasażerów. W skład wyposażenia jest klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring oraz dwa automaty biletowe, w których za bilet zapłacimy monetami i kartą płatniczą. Pojazd jest wyposażony w specjalną platformę, która ułatwi wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózkach.

Pasażerowie w środku wagonu mają przygotowane miejsca na bagaż jak też specjalne miejsce, gdzie dzięki zamontowanym portom USB i gniazdkom elektrycznym mogą doładować swoje telefony i inne urządzenia mobilne.

Znudzony pracownik. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków W pojeździe jest specjalnie Cygańskie afro. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków przygotowane miejsce dla rowerzystów, którym zabrakło sił lub pogoda nie pozwoliła na kontynuowanie jazdy jednośladem. Wsiadający do nowego wagonu mają do dyspozycji kilka poręczy, dzięki którym bezpiecznie i komfortowo przewiozą rower jak też osoby starsze i inwalidzi bez problemu będą miały możliwość dostania się do środka pojazdu..

Obecnie już cztero członowe tramwaje Krakowiaki kursują na liniach na linii nr 4, 50 i 52, gdzie przewożą zadowolonych pasażerów a w weekendy są wysyłane także na linię nr 24.

Nowoczesna myjnia tramwajowa. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków Przy tak nowoczesnym Nowoczesna kabina lakiernicza. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków pojazdach jest potrzebna odpowiednia na wysokim poziomie infrastruktura techniczna do bieżącej obsługi i przeglądu technicznego. Taka nowa hala Stacji Obsługi i Remontów powstała na terenie zajezdni tramwajowej MPK pry ul. Brożka. Cytuje informacje na jej temat:

… Budowę hali rozpoczęto w 2014 roku, jako kontynuację kompleksowej modernizacji obiektów Stacji Obsługi i Remontów, gdzie przeglądane i modernizowane są krakowskie tramwaje. Najpierw rozebrano fragment starej hali. Kolejny etap prac to już roboty budowlano-montażowe wraz z wykonaniem wszelkich instalacji wewnętrznych i zewnętrznych. W roku 2015 prace kontynuowano. Zrealizowano również konieczne roboty związane z wykonaniem nowej infrastruktury torowo-sieciowej wraz robotami towarzyszącymi m.in. wykonano drogi, place, oświetlenie terenu.

Końcowym etapem prac było wyposażenie obiektu w maszyny i urządzenia stanowiące zaplecze technologiczne hali obejmujące między innymi kabinę lakierniczą i śrutownicą. Zamontowano suwnicę do transportu elementów wagonów o udźwigu 10 ton oraz zakupiono wózek mobilny do ciągnięcia wagonów tramwajowych, który może holować przedmioty o wadze nawet 200 ton. Hala ma powierzchnię 2.187,35 m2, a koszt jej powstania i wyposażenia wyniósł około 18 mln zł netto… .

Natomiast jest niepokojące czy wszyscy zatrudnieni w tej stacji są o odpowiednich moralach i przygotowania fachowego. Bezpieczeństwo takiego specjalistycznego pojazdu jak też pasażerów jest w rękach pracowników tej stacji, czyli obsługi technicznej.

Miasto Kraków obecnie przygotowuje nową ofertę w sprawie zakupu kolejnych 30 nowoczesnych tramwajów.

(zdjęcia i materiał jest chroniony prawem autorskim)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.