Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

45080 miejsce

Tramwaje SWING pojadą po torowiskach w Szczecinie

  • R. W.
  • Data dodania: 2010-10-24 10:55

Swing jest kierunkiem muzyki jazzowej, który był popularny na przełomie lat 20. i 30. XX w. Znany jest też styl tańca o tej samej nazwie. Czy posłuchać i poswingować będziemy mogli także w tramwajach SWING, które pojawią się w Szczecinie?

Tramwaj typu PESA 120Na Swing na ul. Puławskiej w Warszawie, linia 4, nr wozu 3116. Pierwszy dostarczony ze 186 zamówionych składów. / Fot. Hiuppo (Wikipedia.pl) http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:PL_Warsaw_PESA_swing_tram.jpg&filetimestamp=2010061616255120 października bydgoską firmę PESA, zajmującą się budową, unowocześnianiem i naprawą taboru szynowego, odwiedził Prezydent Szczecina Piotr Krzystek wraz z prezesem Tramwajów Szczecińskich Krystianem Wawrzyniakiem i szczecińskimi dziennikarzami. Wizyta miała na celu obejrzenie tramwajów SWING, które trafić mają do Szczecina. SWINGi można już zaobserwować na ulicach innych miast, np. Warszawy.

Szef projektu tramwajowego PESA zaznaczył, że są to najnowocześniejsze tramwaje w Europie. Tramwaje z tej serii nazwane są SWING. To żartobliwe miano pochodzi od charakterystycznego bujania się pojazdów na torowiskach i nawiązuje do komfortu jazdy nowoczesnym tramwajem - ma być lekka i przyjemna.

Do Szczecina ma początkowo trafić 6 tramwajów. Pierwszy z nich 13 listopada (na trasę linii nr 8, później linii nr 7). Tramwaje będą pięcioczłonowymi, jednobryłowymi i w całości niskopodłogowymi pojazdami. Cykl montażu całego pojazdu to zaledwie 21 dni. Wszystkie szczecińskie tramwaje będą pomalowane w kolorystyce "Floating Garden". Szczecińskie SWINGi wyróżnia jeszcze jeden szczegó ł- będą najdłuższe w Polsce: blisko 32 metry długości.

Wnętrze tramwajów jest przestronne i przyjazne dla osób niepełnosprawnych. Jednorazowo pojazdem pojechać będzie mogło ponad 200 osób. Wnętrze pojazdu będzie monitorowane i zaopatrzone w klimatyzację. Pasażerowie będą mogli kupić bilet w znajdującym się wewnątrz tramwaju automacie biletowym. Każdy tramwaj wyposażony zostanie w 4. monitory LCD, na których będą wyświetlane głównie informacje o przebiegu trasy. Obicia na siedzeniach będą zgodne z kolorystyką "Floating Garden". Komfortowe i naszpikowane elektroniką jest także stanowisko pracy motorniczego. Prezydent osobiście przekonał się siadając za sterami gotowego już Swinga dla Warszawy.

Koszt realizacji kontraktu to blisko 40 mln zł netto. Miasto planuje zakup kolejnych 24 tego typu tramwajów oraz przebudowę torowisk. Wówczas lista linii obsługiwanych przez nowoczesny tabor zwiększy się o linię nr 2 i 4.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.