Kilkanaście miesięcy temu wybudowano w Krakowie linię tramwajową do osiedla Krowodrza Górka. Następną inwestycją była kolejna linia i pętla do nowego przemysłowego rejonu Krakowa, zwanego Małym Płaszowem.
Ta inwestycja ma strategiczne znaczenie dla południowej części Krakowa i przybliża ten region do centrum miasta.
Rejon powstającej inwestycji komunikacyjnej, zamieszkuje kilkadziesiąt tysięcy osób, głównie młodzi ludzie. Z terenu Śródmieścia zostało już przeniesione kilkanaście specjalistycznych Wydziałów UJ. Kilka tysięcy studentów codziennie dojeżdża tam na wykłady.
Inwestycja tramwajowa była planowana od 10 lat. Kilka miesięcy temu oddano niewielki odcinek linii w tym rejonie, ale bez pętli końcowej. Podczas eksploatacji okazało się, jak ważna jest ta inwestycja.
Sukcesywnie obok linii tramwajowej była modernizowana droga do współczesnych wymogów komunikacyjnych - po dwa pasma drogowe w obu kierunkach.
Zmodernizowano infrastrukturę inżynieryjną w postaci kabli telekomunikacyjnych, elektrycznych. Przebudowano ciągi gazowe, wodociągowe i kanalizacyjne.
17 listopada zostanie oddana całość inwestycji do Osiedla Czerwone Maki i Ruczaj w Krakowie. W godzinach porannych, do znajdującej się tam pętli tramwajowej, dojadą tramwaje z centrum Krakowa.
Ta inwestycja rozwiąże komunikacyjne problemy Krakowa. Równocześnie wykonano nowoczesną pętlę dla autobusów miejskich, zaplecze socjalne, nowoczesny parking dla pasażerów, którzy będą ze swoich samochodów przesiadać się do komunikacji miejskiej.
Od soboty 17 listopada z pętli Czerwone Maki będą odjeżdżać tramwaje i autobusy komunikacji miejskiej do centrum Krakowa i Nowej Huty oraz w kierunku podkrakowskiej Skawiny.
Na zdjęciach prace budowlane w sierpniu.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?