Facebook Google+ Twitter

Tramwajowy luksus na Puławskiej w Warszawie

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2007-09-07 18:05

Dwa nowe klimatyzowane tramwaje z bydgoskiej firmy PESA będą jeździły od przyszłego tygodnia linią 36, kursującą z Mokotowa na Marymont. Do połowy października na tej trasie pojawi się 10 nowoczesnych wagonów. Potem wszystkie zostaną przeniesione na nowe torowisko w Alejach Jerozolimskich.

W najbliższą środę pasażerowie podróżujący linią 36, z Mokotowa na Marymont, zakosztują komfortu jazdy w nowoczesnych klimatyzowanych tramwajach. Po zakończeniu remontu rur cieplnych, czynne będą już tory tramwajowe na Puławskiej. Pasażerowie 36-tki nie powinni się jednak przyzwyczajać do nowych tramwajów, bo miesiąc później pojadą one po odnowionych torach w Alejach Jerozolimskich, na trasie od pętli Gocławek do Banacha.

– Nie było sensu trzymać dziesięciu tramwajów na bocznicy. Uznaliśmy, że pasażerowie powinni zacząć korzystać z nich już teraz - mówi Wojciech Szydłowski, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Teraz na trasie 36 jeżdżą dwa niskopodłogowe tramwaje. Kolejne dwa czekają na pomyślny wynik testów. Jeden z nich jeździ po warszawskich torach, ale tylko nocą i bez pasażerów. Następne tramwaje producent będzie dostarczał do października, po pięć w każdym miesiącu. W sumie Warszawa dostanie piętnaście nowoczesnych wagonów.

Przedstawiciele Tramwajów Warszawskich zapewniają, że dostarczane teraz do Warszawy tramwaje nie powinny już mieć usterek. Pierwszy, który pojawił się miesiąc temu na ulicach miasta narobił tyle hałasu, że szybko go wycofano. Jego koła nie pasowały do warszawskich torów i tramwaj niebezpiecznie się chybotał w czasie jazdy.
- Na jazdach próbnych woziliśmy worki z piaskiem i wszystko było w porządku, ale worki po tramwaju się nie przesuwają i nie chodzą tak jak ludzie – żartuje Szydłowski. - Usterka wyszła na jaw podczas przejazdu z pasażerami. Podobne wpadki nie powinny się już zdarzyć i zanim tramwaj wyjedzie do miasta, będzie miał koła dostosowane do naszych torów – zapewnia. Na wszelki wypadek, każdym nowym tramwajem, oprócz motorniczego, będzie jeździł mechanik z bydgoskiej firmy.

Tomek Czukiewski, Polskapresse

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.