Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

54574 miejsce

Trolejbusy wrócą do Poznania?

Najnowszym pomysłem miasta na usprawnienie komunikacji miejskiej w Poznaniu, jest budowa linii trolejbusowej na Naramowicach. Projekt zaprezentowano w środę. Czy powrót trolejbusów do Poznania to dobry pomysł?

Sonda

Który środek transportu lepiej sprawdziłby się w Poznaniu?

Creative Commons 3.0 / Fot. IwouldstayJak informuje gazeta.pl, poznańscy miejscy planiści zaprezentowali kilka wariantów przebudowy ulicy Naramowickiej. W tej chwili jest ona wąska i ciągle zakorkowana. Rozwiązaniem tego problemu ma być budowa nowej dwupasmowej ulicy Nowonaramowickiej, równoległej do obecnej Naramowickiej. W planach jest też budowa linii tramwajowej na Naramowice, ale tylko do skrzyżowania z ulicą Łużycką.

Jednak urzędnicy miejscy wpadli na dwa nowe pomysły. Pierwszy zakłada powrót trolejbusów do Poznania. Tak tak, trolejbusy już jeździły po Poznaniu. W roku 1930 powstała linia ze Śródki na ulicę Wielką. Autobusy napędzane siecią trakcyjną przetrwały do roku 1970. Drugi wariant zakłada budowę linii tramwajowej na całej długości ulicy Nowonaramowickiej.

Czy powrót trolejbusów do Poznania to dobry pomysł? Jak uważa radny Platformy Obywatelskiej Łukasz Mikuła, trudno jest to określić, ponieważ pomysł został przedstawiony bez wyliczeń finansowych, nie ma kosztorysu. Budowa linii tramwajowej na całej ulicy Nowonaramowickiej jest lepszym pomysłem, bo można by połączyć istniejącą sieć tramwajową, z nowym odcinkiem i umożliwić mieszkańcom Naramowic wygodne podróżowanie bez przesiadek.

Dr Michał Beim, ekspert od transportu z Instytutu Sobieskiego, krytykuje pomysł. Zastanawia się, po co miastu tabor trolejbusów, który nie mógłby być wykorzystany w innej części Poznania? Dla autobusów napędzanych siecią trakcyjną, musiałaby być wybudowana specjalna zajezdnia i trakcja elektryczna. Miasto musiałoby zainwestować także w serwis.

Sama budowa trakcji elektrycznej jest tańsza niż budowa całej trasy linii tramwajowej. Tramwaj ma większą żywotność, zużywa mniej energii i może pomieścić więcej pasażerów. Najważniejsze, że miasto mogłoby wykorzystać istniejący tabor tramwajowy do realizacji kursów po trasie na Naramowice.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

@Marika Kowalska
Trolejbusy to dobry pomysł, ale ze względu na koszty budowy i eksploatacji tych, że autobusów napędzanych siecią trakcyjną, pomysł może nie zostać zrealizowany. Najlepszym pomysłem byłaby budowa trasy tramwajowej na całej długości ulicy Nowonaramowickiej. Wybudowana trasa tramwajowa byłaby prawdopodobnie połączona z istniejącą pętlą na Wilczaku. Sama pętla mogłaby być zlikwidowana, w zamian powstały by zapewne przystanki, podobnie jak jest na os. Lecha, wcześniej była tam pętla, ale ze względu na budowę trasy tramwajowej na Franowo, została zlikwidowana, a w miejscu jej utworzono długie przystanki.
Linie tramwajowe prowadzące teraz do pętli Wilczak, zapewne byłyby przedłużone do nowej pętli na Naramowicach. Mieszkańcy nie musieli by się przesiadać, tak jak by to było z trolejbusami. Zaoszczędzili by na biletach. Dojazd do pracy byłby ułatwiony. Ale jak na razie tą są jedynie tylko plany, ale czy będą zrealizowane - czas pokaże.

Pani Mariko dziękuje za +5 dla mojego artykułu. Również pozdrawiam:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.