Facebook Google+ Twitter

Twitter i Facebook sposobem na pozyskanie zwiedzających w muzeach

W dzisiejszych czasach, przy ogromnej popularności portali społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter, muzea zmuszone są wyjść naprzeciw oczekiwaniom internautów. Skutkiem tego jest zakładanie przez placówki kont na wyżej wymienionych stronach.

sxu license / Fot. MarinelaFacebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym w internecie. Rośnie również popularność Twittera. W związku z tym muzea na całym świecie zakładają tzw. fan page (Facebook) lub oficjalny profil (Twitter). W ten sposób są w stanie zdobyć większe zainteresowanie swoją placówką. Udostępniając informacje na temat nowych wystaw i projektów, zachęcają użytkowników do odwiedzenia muzeum.

Niedawno w Warszawie odbyła się specjalna konferencja Europejskiej Sieci Centrów i Muzeów Nauki - Ecsite. Jednym z tematów były właśnie sposoby używania przez muzea portali takich jak Facebook czy Twitter. Dzisiaj placówki naukowe muszą wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników sieci.

Internet jest w tej chwili najlepszym, największym, a także najszybszym źródłem informacji. Muzea, które chcą iść naprzód, zgodnie z duchem czasu, powinny posiadać oprócz własnych stron internetowych, konta na najpopularniejszych portalach internetowych. Dzięki temu mogą bezpośrednio odpowiadać na pytania zadawane przez żądnych wiedzy internautów.

W ten sposób muzea, z charakterystycznych palcówek naukowych, stają się bardziej otwarte i przystępne dla przeciętnego człowieka surfującego po sieci w poszukiwaniu informacji na interesujący go temat związany z nauką.

Maud Dahlem z Museum de Toulouse uważa, że muzea muszą być otwarte na portale informacyjne. "Nie możesz po prostu czekać, że goście sami odwiedzą twoją stronę internetową. Jeśli chcesz by twoje muzeum było zaangażowane w życie on-line musisz być wszędzie tam gdzie są twoi goście: na You Tube, Facebooku, Twitterze. Jeśli chcesz iść przed siebie i rozwijać się, musisz z nich korzystać" - mówi.

Muzea nie tylko udzielają informacji poprzez swoje strony. Starają się też zachęcić użytkowników do uczestniczenia w różnych konkursach i nie tylko. Museum de Toulouse zachęciło internautów do robienia zdjęć przyrodniczych, by później wrzucać je na portal Flickr. Nadesłano ponad 11 tysięcy zdjęć.

W Polsce muzea oczywiście również posiadają swoje konta na Facebooku.

Polskie muzea na Facebooku:

Muzeum Powstania Warszawskiego
Muzeum Wojska Polskiego

Źródło:Serwis Nauka w Polsce - PAP



Wiadomości24 to serwis tworzony przez ludzi takich ja Ty. Wiesz więcej? Zarejestruj się i napisz swój materiał, dodaj zdjęcia, link, lub po prostu skomentuj. Tylko tu masz szansę, że przeczyta Cię milion!

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

MagdaM
  • MagdaM
  • 14.07.2011 15:00

Bardzo dobry fan page na Facebooku ma również Muzeum Górnośląskie w Bytomiu - www.facebook.com/MuzeumGornoslaskie

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.