Facebook Google+ Twitter

Ukazał się coroczny raport o handlu internetowym

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-10-07 18:59

Najważniejsze informacje o polskim rynku ecommerce, wyniki corocznego badania firm handlujących w sieci i ranking finansowy sklepów internetowych - wszystko to w nowej publikacji serwisu Internet Standard.

 / Fot. Internet StandardCzwarta już edycja corocznie publikowanego raportu o polskim rynku ecommerce dostarcza informacji o stanie branży, zwyczajach zakupowych polskiego e-klienta, strukturze asortymentowej polskich e-sklepów, oraz o geografii rynku.

W raporcie zaprezentowane są wyniki badania ankietowego przeprowadzonego w sierpniu 2010 r. we współpracy z Wydziałem Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Polskie sklepy internetowe odpowiedziały na 37 szczegółowych pytań dotyczących organizacji sprzedaży, marketingu, infrastruktury informatycznej i bezpieczeństwa, logistyki, a także osiągniętych wyników finansowych i perspektyw na najbliższe lata.
Istotnych danych dotyczących wyników finansowych polskich sklepów dostarcza ranking 120 największych sklepów wg przychodów w 2009 r. Raport zawiera także wywiady z przedstawicielami polskiej branży ecommerce.

Raport e-commerce 2010. Kliknij i ściągnij

Branża e-commerce w świetle badania

 / Fot. Inernet StandardZ przeprowadzonego na przełomie sierpnia i września badania wynika, że zdecydowana większość sklepów internetowych istnieje od 2 do 5 lat - tę odpowiedź wybrało aż 57 proc. ankietowanych, o 20 pkt proc. więcej niż przed rokiem. Oznacza to, że większość sklepów, które w zeszłym roku mogły pochwalić się stażem od 1 do 2 lat, wciąż istnieje. Dwukrotnie zwiększyła się także liczba sprzedawców z ponad dziesięcioletnim stażem (z 2 do 4 proc.).

Na pytanie o wykorzystywane kanały sprzedaży dwie trzecie sklepów internetowych odpowiedziało, że prowadzi jednocześnie sprzedaż za pośrednictwem serwisów aukcyjnych. Ten dodatkowy kanał sprzedaży najczęściej wykorzystują przedsiębiorcy z branży motoryzacyjnej.

Wśród metod płatności oferowanych przez polskie e-sklepy zdecydowanie najpopularniejszymi formami płatności w 2009 roku były płatność przy odbiorze oraz przelew na konto. Coraz bardziej popularny jest szybki przelew internetowym wykorzystywany głównie przez sklepy z co najmniej dwuletnim stażem.

Jak polskie sklepy oceniają wynik finansowy w 2009 r.? Ubiegły rok był zdecydowanie lepszy finansowo dla polskich sklepów internetowych niż rok poprzedni - w 2009 roku 87 proc. respondentów osiągnęło zysk netto (73 proc. rok wcześniej). Zyski netto badanych firm oscylowały między 100 tys. zł a 500 tys. zł, sprzedaż netto poniżej 10 tys. zanotował jedynie co jedenasty sklep. Prawie 70 proc. istniejących sklepów internetowych poprawiło swoje zyski w porównaniu do poprzedniego roku.

[plik1 lewa]Odnośnie do liczby zamówień: co trzeci sklep w 2009 roku obsługiwał od 1 do 5 tys. zamówień, a dwa na trzy zwiększyły liczbę zamówień w porównaniu do roku poprzedniego. Liczba klientów internetowych sklepów systematycznie wzrasta - co czwarty sklep w 2009 roku obsłużył od 1 tys. do 5 tys. klientów.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.