Facebook Google+ Twitter

UKE przystopuje naciąganie klientów w konkursach SMS

Urząd Komunikacji Elektronicznej dogadał się z organizatorami konkursów SMS-owych, w których trzeba wysłać wiadomości tekstowe pod numery o podwyższonej opłacie (tzw. Premium Rate). Do piątku mają zostać opracowane zasady organizowania tego typu konkursów i zbiór obowiązków operatorów.

 / Fot. Rafał Gdak/W24Anna Streżyńska, prezes UKE mówiła wczoraj o konkretnych rozwiązaniach mających na celu ukrócenie procederu naciągania klientów sieci komórkowych. Przyznała, że do urzędu wpływają skargi abonentów, którzy zostali podstępem wciągnięci w udział w konkursach. Prezes wymienia 4 punkty, które zostaną wprowadzone. Do 15 kwietnia na stronach operatorów będzie dostępna informacja o bezpiecznym korzystaniu z SMS-ów o podwyższonej opłacie. Na infoliniach operatorskich będą udzielać informacji na ten temat dedykowani konsultanci. Usługodawcy będą blokować też SMS-y typu Premium Rate na życzenie klientów. Najważniejszą zmianą będą jednak limity dzienne i miesięczne na wysyłanie tego typu wiadomości, po których klienci otrzymają informację o wygenerowanych opłatach. UKE domaga się, by wynosił on 30 zł dziennie i maksymalnie 200 zł miesięcznie.

Prezes Streżyńska nie kryje, że regulacje będą dotyczyć tylko tych firm, które wzięły udział w spotkaniu z UKE. Twierdzi jednak, że będzie dążyła do wprowadzenia odpowiednich zapisów ustawowych. - czytamy w serwisie Wyborcza.biz.

Egzamin gimnazjalny 2011. Test matematyczno-przyrodniczy

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Powinni ich jak najszybciej wytępić. Przecież to się nudne robi.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.