Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

140285 miejsce

Unijna nowelizacja ustawy medialnej

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2009-12-01 07:58

"Dziennik Gazeta Prawna" alarmuje, że Polska spóźni się z unijną nowelizacją ustawy medialnej. Do 19 grudnia powinniśmy wdrożyć dyrektywę unijną o audiowizualnych usługach medialnych, która liberalizuje telewizyjny rynek reklamowy.

Nie ma na to szans, bo projekt założeń do nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji nie wpłynął jeszcze do Rady Ministrów. Zgodnie z zapowiedziami wiceministra kultury Piotra Żuchowskiego, ustawa najwcześniej wejdzie w życie w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Znowelizowana ustawa obejmie oprócz nadawców radiowych i telewizyjnych nadających analogowo i drogą satelitarną, także nadawców internetowych. Liberalizuje przepisy dotyczące reklam. Dyrektywa utrzymuje wprawdzie przepis, że w ciągu godziny nie można wyemitować więcej niż 12 minut reklam. Znosi jednak 20-minutową przerwę między blokami reklamowymi w większości programów. W Polsce będzie prawdopodobnie 10-minutowa.

Dyrektywa pozwala przerywać reklamami programy informacyjne. Pod warunkiem jednak, że trwają one ponad pół godziny. Nowelizacja ustawy oznacza także spore wydatki dla nadawców. Będą bowiem musieli ułatwić odbiór programów osobom niepełnosprawnym poprzez napisy dla niesłyszących czy audiodeskrypcję dla osób niewidomych. W 2011 roku już 5 procent wszystkich programów musi mieć takie udogodnienia, a rok później ta liczba ma się podwoić.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.