Facebook Google+ Twitter

UOKiK bierze pod lupę praktyki PZU

  • Źródło: Dziennik Zachodni
  • Data dodania: 2006-08-18 11:48

Czy PZU likwidował szkody komunikacyjne z OC wbrew interesom swoich klientów? Jeśli w wypadku drogowym zostanie rozbity nasz samochód, a rozmiary szkód są dość poważne, PZU odmawia naprawy, jeżeli jej koszt przekracza 70 procent wartości

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił wyjaśniać, czy PZU stosował niekorzystne dla klientów procedury likwidacji szkód w ramach ubezpieczenia komunikacyjnego z tytułu OC. Wątpliwości UOKiK budzą niektóre praktyki PZU Jeśli w wypadku drogowym zostanie rozbity nasz samochód, a rozmiary szkód są dość poważne, PZU odmawia naprawy pojazdu, jeżeli jej koszt przekracza 70 procent wartości pojazdu. Chodzi też o uwzględnianie w rozliczeniach szkód tańszych, nieoryginalnych części zamiennych.

W pierwszym przypadku konsumenci nie są informowani o kryteriach stosowanych przez PZU przy ustalaniu ceny naprawy. W drugim Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uważa, że stosowanie tańszych zamienników może naruszać interesy konsumentów, ponieważ obniża wartość rynkową pojazdu. Z informacji uzyskanych przez UOKiK wynika ponadto, że PZU nie udostępnia zainteresowanym osobom dokumentacji i informacji, mających wpływ na wysokość odszkodowania oraz wypłaca je w kwocie netto, a to może wprowadzać klientów w błąd. Po przeprowadzeniu postępowania, prezes UOKiK może nakazać zmianę kwestionowanych praktyk.

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów nie przewiduje w takich przypadkach sankcji finansowych. Jest to możliwe jedynie w sytuacji, gdy firma nie zastosuje się do prawomocnej decyzji administracyjnej. Wówczas za każdy dzień zwłoki w realizacji decyzji grozi jej do 10 tys. euro kary.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.