Facebook Google+ Twitter

UOKiK: Kara za reklamę wody smakowej

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2009-09-07 10:53

Reklama napoju Veroni Mineral Fit wprowadziła konsumentów w błąd - uznała prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Agnieszka Majchrzak z UOKiK tłumaczy, że firma Zbyszko Company próbowała przekonać klientów, że produkty innych producentów są szkodliwe dla ich zdrowia.

W reklamie była zawarta sugestia, że za wyjątkiem reklamowanego napoju wszystkie inne aromatyzowane napoje mogą zawierać szkodliwe dla zdrowia konserwanty. Zgodnie z opinią Instytutu Żywności i Żywienia konserwanty, które zostały wymienione w reklamie są stosowane powszechnie i nie są szkodliwe dla zdrowia. Dlatego Urząd nałożył na firmę karę w wysokości 240 tysięcy złotych.

Firma Zbyszko Company może odwołać się od kary do sądu ochrony konkurencji i konsumentów.
Urząd jednocześnie przypomina konsumentom, że jeżeli zostali wprowadzeni w błąd, to mogą skorzystać z pomocy na przykład rzecznika konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są także pod numerem telefony 0 800 800 008.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.