Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

158890 miejsce

UOKiK: Każdy operator telekomunikacyjny działał na szkodę klientów

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2008-12-11 14:35

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził nieprawidłowości i działania na szkodę klientów u wszystkich skontrolowanych operatorów telekomunikacyjnych. UOKiK przeprowadził kontrolę dziewięciu alternatywnych usługodawców.

Prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich Grażyna Rokicka tłumaczy, że najczęstsze nieprawidłowości wiążą się z warunkami odstępowania od umowy oraz zmiany operatora z jednoczesnym pozostawieniem dotychczasowego numeru telefonu. Klienci skarżą się też na zawyżanie rachunków, które nie są przesyłanie w terminie.

Prezes UOKiK-u Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel powiedziała, że po kontroli część operatorów podjęła decyzje o zmianie zapisów niekorzystnych dla konsumentów. Wobec dwóch usługodawców wszczęto postępowania sądowe.

Z kolei Łukasz Wroński z UOKiK-u zwraca uwagę na nieprawidłowości związane z dostępem do internetu. Zdarzało się, że jakość tych usług odbiegała od określonych w umowie, a operatorzy nie informowali o tym klientów, choć mają taki obowiązek.

Skargi na poziom usług telekomunikacyjnych to druga największa grupa zażaleń składanych przez konsumentów. Około 7 procent skarg dotyczy działalności firm z tej branży. Więcej zażaleń dotyczy tylko sprzedaży konsumenckiej.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.