Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

3069 miejsce

Upadło biuro podróży "Atena" z Oświęcimia

Biuro podróży "Atena" złożyło wniosek o niewypłacalność. Oznacza to jego upadłość. Za granicą jest 52 klientów touroperatora.

 / Fot. PAP/Jacek BednarczykO kłopotach biura, Wiadomości24.pl informowały w tym materiale. Touroperator oferował wycieczki z dużymi zniżkami. Potem okazało się, że wyjazdy zostają odwołane.

Obecnie za granicą przebywa 52 klientów firmy z Oświęcimia. 20-osobowa grupa turystów odpoczywa w Wenecji. Mają opłacony hotel, ale nie mają biletów powrotnych. Zapewni je urząd marszałkowski. 32-osobowa wycieczka przebywająca w Czechach, ma opłacony zarówno nocleg jak i powrót.

Jak podaje RMF FM, biuro podróży Atena jest ubezpieczone na minimalną kwotę 49 tys. złotych. Nie wiadomo, czy suma ta zapewni pełny zwrot kosztów poszkodowanym. Przedstawiciele biura nie odbierają telefonów, a strona internetowa firmy przestała działać.

Urząd marszałkowski zwrócił się do klientów, którzy ubiegają się o zwrotów wpłat, z prośbą o bezpośredni kontakt z departamentem turystyki, sportu i promocji urzędu, w Krakowie przy ul. Wrocławskej 53, tel. (0-12) 379 60 29 lub 379 60 28, fax. (0-12) 379 60 01.

To nie pierwsze problemy z biurami podróży tego lata. Na początku lipca wniosek o upadłość złożyło biuro Sky Club. Za granicą przebywało wtedy około 6 tys. turystów. Kilka dni później sprzedaż wycieczek wstrzymało biuro Africano Travel. Sprowadzić z zagranicy trzeba było także ponad 400 turystów Alba Tour.

Znajdź nas na Google+

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (5):

Sortuj komentarze:

Ja się już wypowiedziałam. Widać po przykładzie np. Alba Tour, że niektórzy organizatorzy wychodzą na przeciw oczekiwaniom klientów za bardzo. Osobiście bałabym się zakupić wycieczkę znając mniej więcej realne ceny i wiedząc, że płacę po kosztach, albo i poniżej... Dość dawno nie byłam na wakacjach, zawsze szukałam ofert promocyjnych (co teraz robię dla klientów biura, w którym pracuję), ale nie za wszelką cenę i ofert nieznanych organizatorów, a przede wszystkim mającym niekorzystne opinie w necie, nikomu nie polecam. Co do pyt. nr 3 - nie ma reguły! Znam sporo osób, które wiele lat pracują w jednym miejscu i to nie będących kimś z rodziny właściciela czy zatrudnionych po znajomości. Rada dla turystów: gwiazdki mogą być mylące, lepiej zobaczyć zdjęcia i poczytać opinie, czasem obiekt może nie chcieć mieć więcej gwiazdek... I jeszcze jedno: przed wyjazdem trzeba się zastanowić, czy lepiej wydać 200-300 zł więcej w kraju na wycieczkę o lepszym standardzie, czy dać zarabiać miejscowej gastronomii lub płacąc za np. parasole i leżaki. Czytałam artykuł o tym, że Niemcy płacą nieco drożej, a na miejscu niewiele wydają, natomiast wszyscy zarabiają na Polakach, którzy oszczędzają na samej cenie wycieczki, a w miejscu docelowym wydają co najmniej 2 razy tyle!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Mentalność polskich turystów - najważniejsza dla większości jest kasa... Chcieliby luksusy (min. 4* All inclusive) w szczycie sezonu za maks. 1500zł/os., najlepiej na greckich albo hiszpańskich wyspach -> tak się nie da! No chyba że u jakiegoś touroperatora podobnego do Ateny i Alba Tour na serwisie zakupów grupowych... A potem już tylko płacz i zgrzytanie zębów! Piszę na podstawie własnego doświadczenia pracownika biura podróży.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Komiński
  • Komiński
  • 28.07.2012 01:02

Fakt, siedziba firmy jakoś specjalnie reprezentatywna nie jest. Zaufałbym im co najwyżej w kwestii wyjazdu na ryby do pobliskiej wsi.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ja bym chyba nie korzystał z firmy z taką siedzibą i szyldem...

Komentarz został ukrytyrozwiń
Małgorzata Stępień
  • Małgorzata Stępień
  • 27.07.2012 23:10

DRANIE I OSZUŚCI!!!!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.