Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

12476 miejsce

Uzależnienia behawioralne - warsztaty dla dziennikarzy

Osoby uzależnione od hazardu, Internetu i gier online oraz eksperci spotkali się z dziennikarzami, aby pomóc zrozumieć im czym są współczesne uzależnienia behawioralne. Spotkanie to odbyło się w ramach warsztatów Fundacji Inspiratornia.

Warsztat poświęcony siecioholizmowi - prowadząca Katarzyna Surmiak-Domańska i Maja Ruszpel / Fot. fundacja inspiratorniaOwocem było prawie 30 pomysłów na reportaże, wywiady oraz inne materiały dziennikarskie poświęcone tej tematyce.

Tematami wiodącymi warsztatów były: pracoholizm, siecioholizm i uzależnienie od hazardu. Każdemu z zagadnień poświęcono jeden dwudniowy warsztat, podczas którego dziennikarze zgłębiali wiedzę o poszczególnych uzależnieniach, jak i doskonalili swój warsztat pod okiem prowadzących. Pionierskiego projektu podjęli się bowiem wybitni dziennikarze – reportażystka Katarzyna Surmiak-Domańska oraz dziennikarz i pisarz Remigiusz Grzela. Każde z nich pracowało nad wybranym tematem i jego aspektami z grupą warsztatową liczącą od 7 do 12 osób.

Wyjątkową wartością projektu było także to, że wśród gości warsztatów znalazły się osoby uzależnione, które zechciały podzielić się swoją historią. To one stały się bohaterami spotkania, jak i powstających podczas warsztatów reportaży i wywiadów.

- Podczas każdego z warsztatów zorganizowaliśmy mini-konferencję. Jej gośćmi honorowymi były osoby, których bezpośrednio dotknęło uzależnienie od hazardu, Internetu czy gier online – mówi pomysłodawczyni projektu, Maja Ruszpel z Fundacji Inspiratornia. - Każda z tych osób przeszła własną terapię, a dziś może dzielić się swoim doświadczeniem, które z jednej strony obrazuje w pełni jak bolesnym i trudnym jest zmaganie się z nałogiem, z drugiej zaś stanowi ono świadectwo, że z każdym uzależnieniem można i warto dać sobie radę.

Fundacja Inspiratornia jako pierwsza w Polsce podjęła się przeprowadzenia takiego projektu. Patronem medialnym był magazyn Press, który pomagał w promocji i rozpropagowaniu informacji o tym unikatowym przedsięwzięciu.

- Choć projekt trwał kilka miesięcy, tylko w ciągu pierwszych 7 dni od ogłoszenia naboru na warsztaty mieliśmy już komplet chętnych. Aplikujący do projektu dziennikarze podkreślali, że nigdy dotychczas nie zajmowali się zawodowo opisywaniem tej tematyki i właśnie dlatego chcieli uczestniczyć w tym projekcie. To bardzo budujące, ponieważ dotychczas media rzadko zajmowały się tą problematyką – podkreśla Maja Ruszpel.

Fundacja aktualnie przygotowuje kolejne tego rodzaju szkolenia. Dziennikarzy, którzy nie mieli okazji uczestniczyć w warsztatach, zaprasza zaś do kontaktu.

- Zawsze chętnie udzielamy pomocy tym z dziennikarzy, którzy szukają ciekawych bohaterów, jak i ekspertów z obszaru problematyki uzależnień behawioralnych – mówi Maja Ruszpel.



Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.