Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

42084 miejsce

VAT zamiast abonamentu

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2008-08-01 07:38

"Gazeta Wyborcza" pisze, że media publiczne zamiast abonamentu mają dostawać pieniądze, które trafiają do budżetu w postaci VAT od spółek medialnych.

To propozycja powołanego przez ministra kultury specjalnego zespołu, który właśnie zakończył prace nad założeniami nowej ustawy o nadawcach publicznych - czytamy w dzienniku.

Medioznawca z Uniwersytetu Warszawskiego profesor Tadeusz Kowalski, który kieruje zespołem pracującym nad nową ustawą medialną mówi "Gazecie Wyborczej", że rocznie do budżetu wpływa około półtora miliarda złotych z tytułu VAT od spółek medialnych. Kowalski dodaje, że skarb państwa może zdecydować, iż określona ustawowo część tych pieniędzy wraca na rynek mediów i zasila nadawców publicznych.

Jego zdaniem, media publiczne mogłyby dostać około 50 procent tego, co w postaci VAT należnego wpływa co roku do budżetu. To około 800 milionów złotych - pisze dziennik czyli tyle, ile wedle szacunków Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji miały otrzymać publiczne radio i telewizja w tym roku z abonamentu.

"Gazeta Wyborcza" dodaje, że kierowany przez Kowalskiego zespół ma też drugi, alternatywny pomysł, jak zasilać media publiczne: byłyby finansowe z wpływów z akcyzy za prąd.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.