Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

11104 miejsce

Vienio: Nie traktujmy osób z HIV, jak trędowatych!

Gdy na Zachodzie o HIV mówi się jak o chorobie, w Polsce wciąż jest to powód do dyskryminacji i strachu.

 / Fot. HIVokryzjaJak pokazują kolejne badania, z biegiem lat wiedza Polaków o HIV i AIDS pogarsza się, a nasze społeczeństwo staje się mniej tolerancyjne wobec osób zakażonych. Panuje bowiem przekonanie, że choroba ta nie może dotyczyć przeciętnego Kowalskiego, ale trzeba sobie na nią „zasłużyć” robiąc w życiu coś niemoralnego.



Z takim podejściem nie zgadza się raper i dziennikarz muzyczny Piotr „Vienio” Więcławski, który został ambasadorem kampanii „HIVokryzja. Wyleczmy się”.

- Z powodu braku odpowiedniej edukacji i dyskusji dotyczącej HIV, przez lata narosło wiele mitów na temat tego wirusa i możliwych sposobów zakażenia – mówi Vienio. - Dlatego jeśli udziałem w tej kampanii, mogę wyjąć choć jedną małą cegłę z muru ciemnogrodu, to chętnie to zrobię. Jestem dumny, że mogę przyczynić się do poprawy sytuacji społecznej osób zakażonych. Wierzę, że dzięki takim akcjom, wspólnie uda nam się zmienić postrzeganie osób seropozytywnych w Polsce – wyjaśnia.

Raper pojawia się w najnowszym spocie promującym kampanię, w którym, przygotowując posiłek wspólnie z osobą zakażoną, obala jeden z mitów na temat HIV, panujących w społeczeństwie.

- Po pierwsze musi dotrzeć do naszych głów, że osoby z HIV to nie tylko narkomanii i prostytutki, ale może to dotyczyć każdego z nas! Po drugie musimy sobie uświadomić, że nie zakazimy się wirusem przez dotyk, wspólne gotowanie, spożywanie posiłków czy pocałunek! Nie traktujmy osób z HIV, jak trędowatych! To są tacy sami ludzie, jak ja i ty. Prowadzą takie samo życie: gotują, jedzą, bawią się i kochają. A jedyne co ich odróżnia to, to że muszą przyjąć jedną tabletkę dziennie więcej niż osoby niezakażone – wyjaśnia Vienio.

Spot z udziałem Piotra Więcławskiego jest kolejnym elementem zapoczątkowanej w lipcu kampanii „HIVokryzja. Wyleczmy się”. Kampania ma na celu kształtowanie właściwych postaw wobec HIV, opartych na aktualnej i rzetelnej wiedzy, a co za tym idzie obniżane poziomu lęku i eliminowanie uprzedzeń wobec osób zakażonych.

Autorzy kampanii przekonują, że prawdziwym problemem, jest nie tyle sama choroba, co stygmatyzacja społeczna i dyskryminacja, która towarzyszy zakażeniu. Panuje bowiem przekonanie, że choroba ta nie może dotyczyć przeciętnego Kowalskiego, ale trzeba sobie na nią „zasłużyć” robiąc w życiu coś niemoralnego.

Zobacz spot: https://www.youtube.com/watch?v=B0f3YG7DE6A


Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.