W fazie projektowania modelu w stosunku do prototypu udało się wyeliminować problemy techniczne, m. in. zostanie ulepszona obudowa akumulatorów zasilających.
"Zdecydowaliśmy się rozpocząć roczną fazę testową, by zebrać opinie na temat samochodu od kierowców testowych. Ich uwagi pozwoliły nam dopracować szczegóły" - powiedział Lennart Stegland, Dyrektor ds. samochodów specjalnych w Volvo Cars.
Na jednym ładowaniu, które trwa 8 godzin samochód umożliwia pokonanie dystansu 150 km. Ładowania akumulatorów litowo-jonowych można wykonać ze standardowego gniazdka elektrycznego lub na specjalnej stacji ładowania. Pomimo, że Volvo C30 napędzany tylko energią elektryczną, zapewnia takie same osiągi jak samochody spalinowe - 10,5 sekundy do 100 km/h i prędkość maksymalną na poziomie 130 km/h. Silnik elektryczny jest montowany pod maską, a akumulatory zasilające są umieszczone w miejscu, gdzie tradycyjnie znajduje się zbiornik paliwa.
Podobnie wyglądem z zewnątrz, jak również pod względem bezpieczeństwa, przestrzeni i komfortu elektryczne Volvo C30 nie ustępuje wersji z silnikiem benzynowym.
Zmiany znajdziemy we wnętrzu, pierwsze co rzuca się w oczy to brak dźwigni zmiany biegów. Pojawiły się nowe wskaźniki m. in. wskazujące poziom naładowania baterii.
Źródło: Volvo
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?