Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

100927 miejsce

Votum separatum sędziego z WSA w sprawie telewizji o. Rydzyka

Dziennik Rzeczpospolita dotarł do "votum separatum" sędziego z Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, który wydał wyrok w sprawie koncesji na nadawanie cyfrowe dla Telewizji Trwam.

 / Fot. Ejdzej, CC1.025 maja WSA oddalił w całości skargę fundacji na decyzję Rady. Orzekało trzech sędziów, jeden z nich zgłosił zdanie odrębne.

Zdanie prawnika jest miażdżącą krytyką praktyk, których dopuściła się KRRiTV.

Sędzia Andrzej Wieczorek napisał: "Udzielanie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych jest niewątpliwie sprawą publiczną. Powinno zatem podlegać regułom rządzącym działaniami o charakterze publicznym. Należą do nich m.in. jawność podejmowania decyzji i równe traktowanie wszystkich zainteresowanych, dające im równe szanse w ubieganiu się o dobra reglamentowane".

Prawnik doszukał się wielu nieprawidłowości proceduralnych w postępowaniu KRRiT. "Spółki Lemon Records, Stavka i Eska TV - które koncesje dostały - nie dostarczyły wymaganych dokumentów. Np. Lemon Records przedstawił opinię bankową wskazującą obroty na rachunku za ostatnie trzy miesiące, podczas gdy z rozporządzenia KRRiT wynika wymóg przedstawienia takiej opinii za cały rok" - stwierdził.

Sędzia zauważył, że Lux Veritatis dysponuje wystarczającymi wpływami, ale członkowie KRRiT uznali, że spółki, które dostały koncesje w przeciwieństwie do fundacji "gwarantowały powodzenie przedsięwzięcia, jakim jest nadawanie na MUX-1".

Andrzej Wieczorek podjął w swoim oświadczeniu kwestię przewagi stacji komercyjnych. TVN przejął ponad 50 proc. udziałów w spółce Stavka, co sprawia, że decyzja o przyznaniu jej koncesji doprowadziła do "ominięcia zasady pluralizmu".

Raport NIK
Znajdź nas na Google+

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (11):

Sortuj komentarze:

1grajek
  • 1grajek
  • 01.08.2012 17:45

Radio "Maryja" jak i Tv "Trwam" są stacjami katolickimi i w tym wypadku powinny mieć prawo do nadawania , ale tu się kończą dobre, ponieważ ojciec Rydzyk zrobił z tych stacji tubę polityczną swojej "partii" więc nie sądzę , że ojciec Rydzyk powinien zastanowić się nad swoim postępowaniem i nie siać w narodzie nienawiści bo to szkodzi nam wszystkim .

Komentarz został ukrytyrozwiń
chech
  • chech
  • 31.07.2012 17:11

Sędzia powiedział co chciał powiedzieć, ma takie prawo i należy to szanować. Wyrok natomiast zapadł taki jaki zapadł - wszystko zgodnie z prawem i demokracją. I tak być powinno. A jak nie pasuje to się odwołać jeszcze raz zamiast wyłazić na ulicę za plecami babć.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Lux Veritatis wskazała "wpływy z datków" jako źródło finansowania projektu i zastrzegła poufność danych z wniosku koncesyjnego.
"Udzielanie koncesji (...) powinno zatem podlegać regułom rządzącym działaniami o charakterze publicznym." To zdanie sędziego separatysty jest zaprzeczeniem postawy Fundacji Ojca Rydzyka...
Gdyby Zakon lub Episkopat poręczyli wniosek - koncesja na pewno zostałaby przyznana.

Komentarz został ukrytyrozwiń
enter
  • enter
  • 31.07.2012 12:16

Moim zdaniem ,PO sama sobie szkodzi wyszukując kruczki i nie przyznając koncesji poprzez swoich przedstawicieli dla telewizji Trwam ,przecież i tak nie mają się czego obawiać ,gdyż kontrolują pozostałe stacje medialne na czele z TVN czy TVP w których mówi się co trzeba ,również w większości prasa jest przychylna .Wiec pozbawianie możliwości rozwoju stacji ,tylko dlatego, ze jest niepokorna rządzącym i ma inne poglądy na sprawy światopoglądowe niż liberalne media głównego nurtu ,świadczy jedynie o słabości władzy .

Komentarz został ukrytyrozwiń

ta telewizja ma takie same prawa czy się komu podoba czy nie .Nie jestem sympatykiem ale nie chcę w Polsce Białorusi a tak wygląda ,z takich przeciwników Dzierżyński tworzył drużynę!!!

Komentarz został ukrytyrozwiń
ff
  • ff
  • 31.07.2012 09:52

ale "argumenty" pan sędzia urodził. toż to są zwykłe jego pogadanki o rzeczywistości co by chciał a czego nie, co mu się podoba a co nie.

Komentarz został ukrytyrozwiń
levy
  • levy
  • 31.07.2012 09:36

Najśmieszniejsze jest to, że z artykułu wynika, że on nawet nie miał argumentu za przyznaniem koncesji Trwam, tylko miał argumenty za nieprzyznawaniem komu innemu:)
To ciekawa wolta interpretacyjna niepoparcia decyzji sądu :).

Komentarz został ukrytyrozwiń
red
  • red
  • 31.07.2012 09:11

@Levy - pobłogosławiona zostanie niedługo KRRiTV i Platforma razem z Tuskiem! Będzie takie błogosławieństwo ,że aż strach - społeczeństwo udzieli błogosławieństwa!

Komentarz został ukrytyrozwiń
katolikus
  • katolikus
  • 31.07.2012 09:07

O co ciagle temu Rydzykowi chodzi.Chyba nie mial na mysli Gerard Stenc ojca Rydzyka jako blazna...

Komentarz został ukrytyrozwiń
Gerard Stenc^
  • Gerard Stenc^
  • 31.07.2012 08:06

W "Trójcy" jeden sprawiedliwy i dwóch błaznów...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.