Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

2885 miejsce

W fabryce Fiat Auto Poland niepokój coraz większy. Będą zwolnienia?

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2012-11-02 12:16

24 października 2012 roku w tyskiej fabryce Fiat Auto Poland rozpoczęła się kolejna w tym roku przerwa produkcyjna. Potrwa do 2 listopada. Następne postoje zaplanowano na koniec listopada oraz od 19 grudnia.

 / Fot. Fiat Panda 2005, CC 2.524 października 2012 roku w tyskiej fabryce Fiat Auto Poland rozpoczęła się kolejna w tym roku przerwa produkcyjna. Potrwa do 2 listopada. Następne postoje zaplanowano na koniec listopada oraz od 19 grudnia. Nieoficjalnie mówi się, że ta ostatnia przerwa ma trwać aż do 7 stycznia. Powodem przestojów są rzecz jasna spadające zamówienia na rynku motoryzacyjnym w Europie Zachodniej, gdzie trafia zdecydowana większość wytwarzanych we FAP samochodów. Dla porównania – od stycznia do końca sierpnia tego roku Fiat wyprodukował prawie 253 tys. aut, podczas gdy w tym samym czasie przed rokiem – 331 tys.

Trudna jesień

Jest coraz większa obawa, że nastąpi to najgorsze, czyli zwolnienia grupowe – powiedział Franciszek Gierot, przewodniczący WZZ Sierpień 80. – Nie wystarczy już chyba zwalnianie po 29 osób miesięcznie, bo zbliżamy się do końca roku, czyli do końca produkcji pandy. A to jeszcze bardziej pogłębi trudną sytuację w zakładzie. Także w kierownictwie naszego zakładu doszło do zmian personalnych, jest nowy dyrektor, który potrzebuje czasu, by zbudować swój autorytet we włoskiej centrali. Zmarł bardzo długo związany z Polską prezes Enrico Pavoni. Można było na niego liczyć. Po prostu trudno przewidzieć, jak to wszystko wpłynie na funkcjonowanie firmy. Obecnie dyrektor Fiat Auto Poland jest w Turynie i myślę, że nie przywiezie dobrych wiadomości dla załogi. Nadal nic nie wiadomo o nowym modelu samochodu, który miałby być u nas produkowany, choć być może coś więcej na ten temat będziemy wiedzieli po 5 listopada, kiedy wrócimy do pracy.

Przestoje u kooperantów

Jak się dowiedzieliśmy, przestoje są także w spółkach Delfo Polska, Sistema Poand i Denso, a kłopoty mogą mieć również firmy kooperujące z FAP. Jak duże – zależy od elastyczności działań szefów tych firm, którzy szukają zbytu u innych producentów. Problem jednak w tym, że cała branża motoryzacyjna mocno przyhamowała. Niektóre tyskie spółki współpracują z Oplem, a ten także sygnalizuje ograniczenie produkcji – prawdopodobnie od listopada zlikwidowana tam zostanie jedna zmiana.
(Mateusz Gruźla)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Zobacz także:

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.