W kierunku Ziemi gna asteroida Apophis. Grozi nam zderzenie

• Źródło: Polska
  • Data dodania: 2011-02-14 08:33

Ogromna asteroida gna w kierunku Ziemi z prędkością ponad 30 tys. km na godz. i jak oceniają naukowcy, może się zderzyć z naszą planetą 13 kwietnia 2036 r. Gdyby tak się stało, doszłoby do ogromnych zniszczeń, a ofiary można by liczyć w milionach.

/ Fot. NASA.GOVTakie są katastroficzne szacunki naukowców z wielu krajów, którzy bacznie obserwują tor lotu asteroidy o nazwie Apophis, a do tej grupy naukowców dołączyli też specjaliści z amerykańskiej agencji kosmicznej NASA.

Wszystko będziemy dokładnie wiedzieli w kwietniu 2029 r. Jeśli wówczas asteroida wejdzie na określoną trajektorię lotu, co jest niestety możliwe, jej uderzenie w Ziemię stanie się nieuniknione. Pozostanie wtedy siedem pracowitych lat, by znaleźć sposób na zapobieżenie tragedii.

Zagłada z kosmosu, czyli w oczekiwaniu na meteoryt
Kosmiczny głaz minął Ziemię zaledwie o włos

Zdaniem naukowców obecny tor lotu asteroidy sugeruje, iż będzie ona poddana ogromnej sile ziemskiego przyciągania i wówczas nie będzie samodzielnie mogła zmienić toru swego lotu. Obserwacje astronomów amerykańskich i brytyjskich sugerują, że takie niebezpieczeństwo jest coraz bardziej realne.

- Groźba jej zderzenia z Ziemią jest duża - mówi Donald Yeomans, szef specjalnego programu badawczego agencji NASA, który zajmuje się obiektami pojawiającymi się blisko naszej planety. 13 kwietnia 2029 roku będziemy wiedzieli, co nam naprawdę grozi. Kiedy asteroida znajdzie się na kursie, który dziś prognozują naukowcy, nie unikniemy zderzenia.

Yeomans twierdził wcześniej, że takie zderzenie jest praktycznie niemożliwe, teraz pod wpływem obserwacji zmienił jednak swoje zdanie.

Więcej w gazecie Polska The Times.
Kazimierz Sikorski

Czytaj też:
Apophis ominie Ziemię - twierdzili naukowcy trzy lata temu
Koniec świata - 2012, 2013, 2036, a może 2880?
Rok 2012 i koniec świata - prawda czy fałsz?

rydzu
  • rydzu
  • 10.12.2011 22:52

Ciekawe zdanie:
"Zdaniem naukowców obecny tor lotu asteroidy sugeruje, iż będzie ona poddana ogromnej sile ziemskiego przyciągania i wówczas nie będzie samodzielnie mogła zmienić toru swego lotu. "
Czyli co? Asteroidy nie poddane naszemu przyciąganiu mogą zmieniać tor lotu?
A jeśli tak - to na jaki się decydują. Czy ich decyzje podyktowane są np. wychowaniem, poziomem wykształcenia, temperamentem. A więc to obiekty posiadające wolę, czyli ŻYWE !!!!
Odkryłem życie w kosmosie MEDOTĄ DEDUKCJI. Hurrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaa!
Każdy kto chce mieć mój autograf, zdjęcie ze mną itp. niech się zgłasza na tym forum. Oczywiście zamierzam na tym odkryciu trochę zarobić (zdjęcie 5 zł, autograf 2 zł, może będą też koszulki), ale chyba warto wysupłać te parę groszy - w końcu jestem pierwszym odkrywcą pozaziemskich form życia!!!

Kończę - mój telewizor pokazuje obrazy i nie wiem, czy dlatego że je odbiera, czy samodzielnie generuje - sprawdzę inny telewizor na tym samym programie.

A tak na poważnie - Obiekty tego typu mogą zmieniać trajektorię np. na skutek wyrzutu gazów, ale nie jest to samodzielność a raczej przypadkowość :)

kaj w.
  • kaj w.
  • 20.08.2011 15:39

Wszyscy niech się uspokują możeće się schować w piwnicy

gdfgdfhg
  • gdfgdfhg
  • 30.06.2011 14:48

ale nie napisali już jaka jest duża czy ma 100m czy 20km, pewne pocieszenie, ma 300m, co oznaczałoby ogromne zniszczenia, lecz nic poważniejszego, a te 7 lat robi wielką różnicę, to naprawdę sporo czasu

bolek pałąk
  • bolek pałąk
  • 02.05.2011 22:53

Jak trafi w Tuska to będą jaja

Dupa Dupa
  • Dupa Dupa
  • 29.04.2011 18:40

Ja pierdziele znając nasze szczęście pewnie w Polske jebnie ;p

HUJNIA
  • HUJNIA
  • 18.03.2011 21:45

Cos wam powiem w tajemnicy to Kaczynski pierdolnol kamien bo chce wyjebac Tuska na orbite huj mu w dupe i jego bratu to banda zlodziej niech sie powypierdalaja!!!

Kazik