W meteorytach znaleziono mikroorganizmy podobne do pochodzących z ziemi

Kiedy Richard Hoover, astrobiolog NASA, opublikował w ubiegłym tygodniu swój artykuł, w środowisku naukowców zawrzało. Jeśli naukowiec będzie miał rację, podda w wątpliwość teorię ewolucjonizmu.

Richard Hoover zajmuje się meteorytami przez ponad 10 lat. Ślady życia pozaziemskiego znalazł badając rzadko występujące na ziemi trzy meteoryty. W nich odkrył skamieliny mikroorganizmów.

Jedne z nich były podobne do cyjanobakterii, które na ziemi tworzą w wodzie rodzaj alg. Zawierają dużo związków węgla, niezbędnego do powstania najprostszej formy życia na ziemi. Natomiast inne, nie przypominają naukowcom żadnego znanego organizmu żywego.

Czytaj też: NASA. Odkryto drugą Ziemię

To może być kolejny dowód na istnienie życia poza ziemią, a może życie po prostu przybyło z kosmosu? Redaktor naczelny pisma "Jorunal of Cosmology" doktor Rudy Schild, w którym został opublikowany artykuł, zwróciła się z prośbą o komentarz na temat odkrycia do innych naukowców, jak mówi: "Ze względu na kontrowersyjny charakter zaprosiliśmy do tego ponad 100 ekspertów i wysłaliśmy otwarte zaproszenie do 5000 naukowców, by zapoznali się z publikacją. Żadna inna w historii nauki nie przeszła tak gruntownej analizy i weryfikacji."

Odkrywca, naukowiec Richard Hoover, pracuje w należącej do NASA Marshall Space Flight Center w Alabamie, a zajmuje się funkcjonowaniem organizmów w ekstramalnych warunkach np. gejzerze, lodowcu. To nie jedyny taki przypadek w historii. W 1996 roku na Antarktydzie naukowcy zaprezentowali meteoryt pochodzący prawdopodobnie z Marsa, kótry miał zawierać skamieniałe mikroorganizmy, jednak zaprezentowane dowody istnienia życia na innej planecie, nie były wystarczająco przekonywujące.

Czytaj też: Co z tym UFO?

Źródła: gazeta.pl, dziennik.pl