Facebook Google+ Twitter

W piątek wystartuje Rajd Fiata, druga eliminacji RME

Rajd Fiata (wcześniej znany jako Rajd Turcji) rozgrywany zostanie od 11 do 13 maja. Jest to eliminacja mistrzostw Europy, Intercontinental Rally Challenge oraz Mistrzostw Turcji.

Michał Sołowow i Maciej Baran w Fiacie Grande Punto Super 2000 na trasie polskiego Rajdu Elmot 2007. / Fot. Cersanit Rally TeamNa liście zgłoszeń 36. edycji tego rajdu znajduje się 70 załóg, w tym dwie z Polski, czyli Michał Sołowow i Maciej Baran oraz Tomasz Czopik z Glibem Zagorii. Na trasę rajdu składa się 19 odcinków specjalnych o szutrowej nawierzchni i łącznej długości 249,85 km. Bazę rajdu umiejscowiono na torze Formuły 1 Istanbul Park. Zawody rozpoczyna piątkowy super oes (18.23), metę rajdu zaplanowano na godzinę 16.04 w niedzielę. W sobotę zawodnicy zmierzą się z trasą jedenastu odcinków specjalnych o długości 137,81 km. W niedzielę zaś pokonają 8 odcinków specjalnych o długości 112,04 km.

Z numerem jeden na trasę rajdu wyruszy Andrea Navarra, u którego boku w samochodzie Fiat Abarth Grande Punto S2000 zasiądzie Guido d’Amore. Warto wspomnieć, że Włoch Andrea Navarra zdobył tytuł Mistrzem Europy w 1998 r. za kierownicą Subaru Imprezy 555. Drugim kierowcą jest Renato Travaglia, który wystartuje Mitsubishi Lancerem Evo IX. Z trzecim numerem startowym na drzwiach Fiata Punto Super 200, na trasę wyruszy lider Mistrzostw Europy, Bułgar Dimitar Iliev. Kolejnym pretendentem do korony RME jest turek Volkan Isik, który u siebie w kraju na pewno zaprezentuje dobrą formę. Piąty na liście zgłoszeń jest mistrz Europy z 2004 r. Simon Jean Jospeh, który w tym roku będzie walczył za kierownicą Citroena C2 Super 1600. Kolejny numer startowy został przyznany kierowcy Fiata Punto Super 2000. Kierowcą tym jest Anton Alen, syn rajdowego Mistrza Świata z 1978r. Marku Alena. Siódmy numer startowy przypadł kolejnemu kierowcy, który rywalizuje o tytuł najszybszego w RME, Bułgarowi Krumovi Donchev.

Dopiero z ósmym numerem wystartuje polska załoga Michał Sołowow i Maciej Baran. Zawodnicy wystartują za kierownicą Mitsubishi Lancera, zgodnie z tym co zapowiadali na początku roku że, w szutrowych eliminacjach będą startować takim właśnie samochodem, gdyż zdecydowanie bardziej się nadaje na tego typu nawierzchnie. Druga polska załoga, czyli Tomasz Czopik i Glib Zagorii również wystartuje za kierownicą Mitsubishi Lancera. Pomimo że zawodnicy planowali cykl startów za kierownicą Volkswagena Polo Super 2000, ich przesiadka to efekt niezadowolenia załogi z ekipy od której wypożyczają samochód. Przypomnijmy, że na Rajdzie Elmot ta załoga nie wystartowała, gdyż mechanicy nie potrafili naprawić usterki tuż przed rajdem. Do zawodów zgłosiło się siedemdziesiąt załóg z ponad 12 rożnych krajów. Pięćdziesiąt pięć załóg wystartuje samochodami grupy N, piętnaście grupy A. Aż sześciu zawodników wystartuje w klasie Super 2000, a trzech za kierownicą samochodów klasy Super 1600.

Warto wspomnieć, że wśród zwycięzców Rajdu Fiata jest Janusz Kulig. Dokonał tego w roku 2002 za kierownicą Corlolli WRC wygrał z Antonym Warmboldem, który był jego głównym rywalem.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.