Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

16245 miejsce

W sieci pojawił się nowy spot promujący Polskę "Where the unbelievable happens". Niebanalny film szybko znalazł swoich krytyków

"Polska. Gdzie niewiarygodne staje się rzeczywistością" to nowy spot zrealizowany na zlecenie Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Ma promować nasz kraj za granicą. W klipie przedstawione zostały takie miasta jak Gdańsk, Warszawa, Zakopane i Kraków.

 / Fot. youtube/print screenW nowym spocie promującym Polskę mały chłopiec opowiada swojemu koledze o wizycie w Polsce i o tym jakie niesamowite rzeczy widział w naszym kraju.

W spocie widzimy gdański stadion PGE Arena, który zostaje wyciągnięty z morza, walczących rycerzy, Smoka Wawelskiego i widowiskową wyprawę na Giewont. Opowieść małego chłopca brzmi jak bajka i w takiej właśnie baśniowej konwencji został utrzymany film.

Reklamowa kampania Polski została zamówiona przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Reżyserem spotu i twórcą scenariusza jest Paweł Borowski. Produkcją zajęła się firma Opus Film.

Mimo, że film w internecie zbiera bardzo pozytywne recenzje, znaleźli się i tacy, którzy postanowili wytknąć błędy. Warszawiacy zwrócili uwagę na fragment nakręcony przy rondzie de Gaulle'a. Widzimy tam wieżowce, których w rzeczywistości tam nie ma m.in. wieżowiec Złota 44, czy Rondo 1.

Z kolei, jak czytamy na dziennik.pl prawicowym dziennikarzom nie spodobało się, że na Giewoncie nie ma krzyża. Symbol zniknął także z inscenizacji wojsk walczących pod Grunwaldem.

Do zarzutów postanowił odnieść się Paweł Borowski, twórca spotu, który w rozmowie z wyborczą.pl tłumaczy, że "ten film budują obrazy, które wyobraża sobie młody chłopak, słuchając opowieści kolegi. Kiedy słyszy o śpiącym kamiennym wielkoludzie, trudno żeby wyobraził go sobie z krzyżem na nosie". I dodaje: "I znowu - chłopak puszczający wodze wyobraźni nie musiał wiedzieć, co to bitwa pod Grunwaldem. Kiedy usłyszał od kolegi, że ten widział średniowieczną bitwę na ulicach Warszawy, po prostu wyobraził sobie rycerzy".

Zobacz także: To już oficjalne: Warszawiacy II linią metra pojadą 14 grudnia





Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (8):

Sortuj komentarze:

Filmik super, ponieważ trafny w ocenie. Świetne utrwalanie zaściankowości Polski, jej siermiężności i kołtuństwa. Dla mnie - super utrwalacz! Nie promotor.

Komentarz został ukrytyrozwiń

"Polska. Gdzie niewiarygodne staje się rzeczywistością"

A wiarygodne pozostaje wiarą ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Spot bardzo mi się podoba, brawo dla reżysera.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Powinna być tęcza na Placu Zbawiciela jako symbol rozwijającego się społeczeństwa. Inwestorzy pojawią się w ilościach hurtowych . Będzie praca i dobrobyt.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jak ci co protestują wytatuują sobie na czołach ''symbol miłości'' bożej, uznam ich roszczenia za słuszne...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Zgroza,bez krzyża na Giewoncie,co powie świat ?? --Polska to bezbożna kraina,ci na Wawelu się przekręcają.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Za granicą powinni kupić.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Zacytuję klasyka : "Ciary po plecach przechodzą"!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.