Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

63272 miejsce

W stronę klienta. O zmierzchu kolejek i ogonków

  • Autor usunął profil

  • Data dodania: 2011-02-11 19:51

Kolejka zdaje się nigdy nie kończyć, a klienci zmuszeni są cierpliwie czekać na moment, kiedy wreszcie staną przed okienkiem informacyjnym. Chyba każdy przeżył kiedyś taką sytuację. Na szczęście, takie widoki odchodzą już powoli do lamusa.

Bank, zdjęcie ilustracyjne / Fot. Zirytowany, lic. CC 3.0Firmy zaczynają zdawać sobie sprawę, że aby zdobyć, a później jeszcze utrzymać klienta, muszą zaproponować mu jak najdogodniejsze rozwiązania, i to na każdym etapie współpracy. Jednym z istotniejszych elementów wzajemnych relacji jest oczywiście obsługa klienta, szczególnie istotna w przypadku takich branż jak bankowość, telekomunikacja czy turystyka. Jeśli chodzi o ten aspekt działalności firm, to obecnie sporo się zmienia, i to na lepsze. Oprócz tradycyjnych form komunikacji z klientem, jak np. telefon, na znaczeniu zyskują nowe formy kontaktu.

Halo, chciałbym nawiązać dialog


Tradycyjną i zarazem najbardziej popularną formą kontaktu z klientem były od dawna infolinie telefoniczne. Nie zawsze są one jednak optymalnym rozwiązaniem. Wiele rzeczy łatwiej jest zrozumieć, gdy ma się je przed oczami. Przez telefon konsultant nie może przesłać potrzebnych materiałów czy linków, co jest szczególnie ważne w przypadku prowadzenia biznesu internetowego. Dlatego też, infolinie telefoniczne zostały wkrótce wsparte przez formularze e-mailowe, ale i to nie likwidowało problemu całkowicie. Na odpowiedź trzeba przecież trochę poczekać.

Skype me


Sytuacja zaczęła zmieniać się na lepsze, kiedy firmy zaczęły umożliwiać swoim klientom kontaktowanie się z działem obsługi klienta za pomocą programu Skype. Tym tropem poszły takie marki, jak chociażby BNP Paribas, BZ WBK i Netia. Za pośrednictwem programu klienci mogą uzyskać informacje o najnowszych usługach swojego banku, otworzyć konto osobiste bądź oszczędnościowe, czy też zamówić kartę kredytową. W przypadku Netii, konsumenci mają możliwość dowiedzieć się o nowych pakietach telefonicznych, zwiększyć lub zmniejszyć szybkość transferu internetowego, albo przedłużyć umowę. Największą zaletą korzystania ze Skype’a są oczywiście bezpłatne połączenia. Dodatkowo, użytkownicy tego programu mają możliwość wyboru – bezpośredniej rozmowy z konsultantem albo chatu. Wszystko odbywa się w domowym zaciszu, w czasie, który najbardziej odpowiada klientowi. Ponadto, klienci mogą na bieżąco monitorować dostępność konsultanta, który, o ile jest dostępny, nie wywinie się od odpowiedzi na dręczące ich wątpliwości.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

sieć to największa kolejka po wszystko przykład allegro !!!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.