Facebook Google+ Twitter

W telewizji publicznej zamiast misji antymisja

  • Źródło: Polska
  • Data dodania: 2008-10-30 09:55

Telewizja Polska chce dokładnie sprawdzić, jak programy, które pojawiają się i będą pojawiać w przyszłości na jej antenach, są odbierane przez widzów.

Ma to jej pomóc w walce ze stacjami komercyjnymi o pieniądze z reklam.

Stacja jest zainteresowana wyłącznie opiniami mieszkańców dużych aglomeracji: Warszawy i miast średniej wielkości (od ok. 100 tys. mieszkańców). Dodatkowo badani mają mieć co najmniej średnie wykształcenie. Taki profil widzów to osoby najbardziej pożądane przez potencjalnych reklamodawców, bo mają pieniądze i mogą je wydać na ich usługi.

- To antymisja - kwituje pomysł prof. Wiesław Godzic, medioznawca ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. - TVP nie może się nastawiać na najbardziej komercyjną grupę widzów. Jedynka i Dwójka mają dbać o widzów z mniejszych miejscowości, którzy nie są łupem prywatnych stacji - zaznacza prof. Godzic. A właśnie gusta widzów, o których zabiegają zazwyczaj stacje komercyjne, zamierza wybadać Telewizja Polska.

Jak podaje branżowy "Presserwis", badania programów TVP mają ustalić, o jakiej porze byłyby najlepiej odebrane, do jakiej grupy docelowej trafiają i jak wypadają na tle konkurencji. Mają też sprawdzić, czy nowe propozycje pasują do wizerunku TVP. Badane mają być także obecne programy. TVP chce ocenić ich jakość oraz ustalić zakres zmian, jakie można w nich wprowadzić.

Cały artykuł przeczytasz na stronach Polskatimes.pl.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.