Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

175696 miejsce

Warszawa. Chcesz czy nie chcesz, będziesz miał obwodnicę

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2007-08-21 14:11

W przyszłym roku powinna rozpocząć się budowa ulicy Nowolazurowej, która połączy warszawskie Bemowo z Ursusem i Włochami. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Włoch i Ursusa nie będą musieli codziennie tracić czasu na stanie w korkach pod wiaduktem na ulicy Dźwigowej.

Zarząd Dróg Miejskich jest zdeterminowany, żeby zrealizować tę inwestycję. Zapowiada, że ruszy ona w trybie specustawy wojewody, mimo protestów ekologów czy mieszkańców.

Przejazd tunelem na Dźwigowej w kierunku Bemowa to w tej chwili horror. Prawie zawsze jest on zakorkowany, a w czasie deszczu dodatkowo zalany. Podczas zeszłotygodniowej ulewy, służby miejskie wyciągały spod wiaduktu malucha, który niemal do połowy zatopił się w wodzie. Mieszkańcy radzą sobie, jak mogą i omijają tunel jeżdżąc przez Odolany, ale tu czyhają na nich inne niebezpieczeństwa. Nie dość, że droga jest wyboista i pełna dziur, muszą pokonać sześć niestrzeżonych przejazdów kolejowych. Rozwiązaniem problemów mieszkańców ma być właśnie budowa Nowolazurowej, która w planach inwestycyjnych była już w 1991 r. Nowa trasa ma przebiegać wzdłuż istniejącej ulicy Lazurowej, nad torami kolejowymi zaplanowano wiadukt. Dalej na południe trasa
pobiegnie wzdłuż ulic Kraszewskiego i Obywatelskiej, nad torami przy ulicy Traktorzystów zaprojektowany jest drugi wiadukt, a za nim droga ma dobiec ulicą Zapustną do Alei Jerozolimskich.

Nowolazurowa ma mieć dwa pasy ruchu w każdym kierunku, a większość skrzyżowań, które powstaną na jej trasie będą bezkolizyjne. Dlatego powstaną dwa dwupoziomowe skrzyżowania Nowolazurowej z ulicą Połczyńską i Górczewską.

– W tej chwili trwają ostatnie prace projektowe dotyczące Nowolazurowej, po ich zakończeniu złożymy wniosek do wojewody o wydanie decyzji lokalizacyjnej w trybie specjalnej ustawy drogowej – mówi Urszula Nelken, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. Decyzja lokalizacyjna to zgoda wojewody na przebieg trasy zaproponowany przez ZDM, a tryb specustawy oznacza, że niezależnie od protestów właścicieli działek czy ekologów realizacja inwestycji zostanie rozpoczęta. Pozostanie jeszcze ogłoszenie i rozstrzygnięcie dwóch przetargów – na projekt budowlany i wykonawcę drogi.

ZDM planował poszerzenie Dźwigowej już pięć lat temu, jednak plany te okazały się nierealne. – Zrezygnowaliśmy z przebudowania przejazdu pod wiaduktem, bo nie było miejsca, by poszerzyć ulicę - wyjaśnia rzecznik Nelken. Jak się jednak dowiedzieliśmy, problemem były Polskie Koleje Państwowe, które są właścicielem gruntów na Dźwigowej i
nie planują przebudowania tego odcinka torów.

Nowolazurowa będzie częścią projektowanej trasy Mostu Północnego, nowego łącznika między dwoma brzegami Warszawy. Szacunkowy koszt budowy trasy wynosi około 550 mln zł. Budowa nowej ulicy powinna rozpocząć się w przyszłym roku.

Tomasz Czukiewski, Polskapresse

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.