Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

3817 miejsce

Warszawa: Czy Adidas zamaluje graffiti na murze wyścigów?

28 marca mur wyścigów konnych na Służewcu, który jest "mekką graffiti warszawskiej sceny" miał zostać zamalowany. Miał, bo firma Adidas, która chciała tam umieścić swoją reklamę, wstrzymała działania w wyniku protestu grafficiarzy. Co dalej?

Graffiti przy Torze Wyścigów Konnych (ul. Puławska) / Fot. SkyMaja, GNU Licencji Wolnej Dokumentacji, w wersji 1.2 lub nowszej opublikowanej przez Free Software Foundation, http://pl.wikipedia.org/w/index.php?O tym czy mur zostanie zamalowany dowiemy się w najbliższych dniach - firma Adidas właśnie zastanawia się czy kontynuować swoje prace. Nad tworzeniem reklamy znanej marki sportowej pracować miało 15 osób. Mur miał być w całości zamalowany, a reklama pojawiłaby się tam w ciągu kilku dni. Takie informacje podała Magdalena Gąsiewicz
z firmy Tailor Made PR, reprezentującej Adidasa.

Piąta edycja konkursu Dziennikarz Obywatelski 2010 Roku trwa! Dołącz, wygraj 10 tysięcy



Nie obyło się bez obrony muru. Na Facebooku ruszyła akcja bojkotująca produkty Adidas. Do tej pory akcję "polubiło" już ponad 21 tysięcy osób i jak widać przyniosła ona efekty, bo prace nad reklamą zostały wstrzymane. "Potraktowaliśmy to jako szansę dla uczczenia sztuki ulicy w formie graffiti i street art. Mieliśmy najlepsze intencje, aby zwrócić uwagę na jej wyjątkowość, bez niszczenia dorobku" mówili przedstawiciele firmy dziennikarzom TVN Warszawa.pl. Niestety, dobre intencje chyba nie zostały dobrze zrozumiane: do niedzielnego popołudnia zamalowano już 500 metrów galerii graffiti.

Internauci zbojkotują Adidasa? Protest przeciwko zamalowaniu muru na Służewcu

Niespodziewane przedsięwzięcie wstrząsnęło środowiskiem streetartowców. Większość jest przeciwna. Jeden z nich -Miesto- uważa, że sama firma oraz ci, którzy stworzyliby reklamę Logo firmy Adidas / Fot. Adidas, Materiały prasowespotkaliby się z ogromną krytyką. Domyśla się, że reklama zostałaby namalowana przez grafficiarzy. Ponad to, prawdopodobnie bardzo szybko reklama zostałaby "zmodyfikowana".

Firma Adidas bardzo często jest utożsamiana z kulturą hip-hopu, co więc teraz? Hip-hopowcy bez trzech pasków? Tego nie wiemy, ale wiemy, że ciężko będzie firmie wyjść z twarzą z całego zamieszania. Tak przynajmniej twierdzi Kamil "Jakuza" Jaczyński z hip-hopowej wytwórni płytowej Wielkie Joł, właściciel agencji PR-owskiej.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Zobacz także:

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.