Facebook Google+ Twitter

Warszawa Europejską Stolicą Kultury w 2016 roku?

Już nie Pałac Kultury pokazany z perspektywy pola kapusty, a Fryderyk Chopin i inne wybitne osobowości świata kultury zawalczą dla Warszawy o miano Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.

Kiedy rok temu Liverpool stawał się Kulturalną Stolicą Europy, nikomu nie śniło się, że oczekiwania względem liczby turystów czterokrotnie przerosną wizje władz miasta. Za siedem lat to Warszawa będzie miała szansę przyciągnąć w swe podwoje kulturalnych mieszkańców Starego Kontynentu. Aby to się jednak stało, już teraz trzeba było zadbać o materiał promujący naszą stolicę. Głównym narzędziem służącym temu przedsięwzięciu będą filmy reklamujące najważniejsze wydarzenia kulturalne Warszawy.

O projekcie opowiada Ewa Czeszejko-Sochacka, twórczyni idei promocji kulturalnej Warszawy:

Dlaczego Biuro Promocji Miasta postanowiło zadbać o film promujący stolicę już na siedem lat przed planowanym otrzymaniem tytułu Europejskiej Stolicy Kultury?

- Siedem lat to rzeczywiście długo. Ale w tym wypadku czas działa absolutnie na naszą korzyść, bo tutaj chodzi przede wszystkim o promocję i o to, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Poza tym, całe procedury przyznawania tego tytułu na 2016 rok, rozpoczną się już za 6 miesięcy, kiedy to nastąpi preselekcja w wyborze miast-kandydatów. Te, które "pozostaną w grze", będą miały jeszcze rok na to, by przekonać do siebie komisję składającą się z 13 ekspertów. Po tym czasie dokonany zostanie ostateczny wybór miasta do pełnienia funkcji Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.

Dlaczego to właśnie Agnieszce Holland zostało powierzone zadanie stworzenia filmu promującego Warszawę?

- Agnieszka Holland jest warszawianką, jest bardzo znanym reżyserem zarówno w Polsce, jak i za granicą, obecnie jest jednym z ambasadorów naszej stolicy na świecie. Poza tym szczerze kocha to miasto, czego nigdy nie ukrywała a przede wszystkim, ma według mnie coś ciekawego do zaprezentowania. Tak naprawdę, chodziło mi o to by pokazać wizję kulturalnej Warszawy, właśnie oczami Agnieszki Holland.

Czy to oznacza, że Agnieszka Holland miała zupełnie wolną rękę przy tworzeniu tego filmu promującego?

- Nie do końca... Agnieszka oczywiście mogła dowolnie dobierać sobie jego współtwórców
(zaangażowała do projektu między innymi Magdę Łazarkiewicz oraz studentów szkól teatralnych i filmowych), miała również ostateczny wpływ na ogólny wyraz artystyczny i estetyczny obrazu. Jej zadaniem było pokazanie Warszawy tak, jak widzi ją człowiek z zewnątrz. Z góry zostało jej zasugerowane to, co ogólnie chciałabym, aby znalazło się w reklamie naszej stolicy.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Nieprawda. Będzie GDAŃSK:) Z całym szacunkiem do Warszawy, to kulturę reprezentują tam blaszaki z Placu Defilad.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.