Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

26160 miejsce

Warszawa. Pociąg zamiast autobusu

Nie ma co na tym oszczędzać. Spójrzmy na Berlin. Wszędzie szybko dojedziemy. Czy można tak w Warszawie? Można. Modernizujmy kolej.

Zmodernizowany skład EW60 należący do Kolei Mazowieckich. / Fot. Wikimedia Commons. Public domain.Codziennie było mi dane oglądać jak robotnicy budują nową stację. Kilka dni temu rozpoczęła swoje życie. Mowa oczywiście o stacji PKP Aleje Jerozolimskie. Budowa rozpoczęła się tuż po wakacjach 2007 roku. Jednocześnie modernizację przechodziła trasa z Warszawy Zachodniej do Krakowa Głównego Osobowego. Niestety nie jestem w stanie określić na ile została zmodernizowana.

Postanowiłem przejechać się odnowioną trasą. Nie miałem na tyle szczęścia by trafić na skład piętrowy, o którym tyle pisano. Gdybym chciał pokonać trasę (komunikacją miejską) z PKP Aleje Jerozolimskie do PKP Warszawa Służewiec, potrzebuję około 20-25 minut. Wszystko oczywiście zależy od pory dnia i natężenia ruchu. Większość jednak ludzi podróżuje w godzinach szczytu. Gdy wsiadamy w pociąg Kolei Mazowieckiej musimy zarezerwować sobie jedyne minut 7(!). Szkoda tylko, że pociągi kursują znacznie rzadziej niż WKD (Warszawska Kolej Dojazdowa), i nie można cieszyć się oszczędnością czasu.

Jednak patrząc na europejskie stolice (chociażby Berlin), pociągi KM są ciekawą alternatywą dla zakorkowanych arterii miasta. Dużo potrzeba jeszcze wysiłku i nakładu finansowego, by Warszawa mogła się cieszyć komunikacją szynową. Oczywiście, wszystko idzie w dobrą stronę. Wspólny bilet na transport miejski i pociągi, to tylko początek. Nowoczesne składy i trasy przyczynią się do prężnego rozwoju miasta. Każdy wie, że transport w mieście to szalenie ważna rzecz. Nie ma co na tym oszczędzać. Spójrzmy na Berlin. Wszędzie szybko dojedziemy. Czy można tak w Warszawie? Można. Modernizujmy kolej.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (4):

Sortuj komentarze:

"pociąg Kolei Mazowieckiej"
pociąg Kolei Mazowieckich.
"Pietrusy zamiast przez tunel (a zatem cale miasto) jezdza miedzy Centralnym, a Radomiem (chyba)."

Piętrusy jeżdżą jak najbardziej przez całe miasto, przez tunel. Wystarczy wejść na stronę Kolei Mazowieckich czy każde forum komunikacyjne, żeby o tym się dowiedzieć, albo po prostu pójść na dworzec Wschodni, skąd pociągi startują w kierunku Radomia (lub dw. Zachodni - w kierunku Siedlec, gdzie jeżdżą 2 pary piętrusów).
Pociągi piętrowe po prostu jadą tunelem dalekobieżnym, z pominięciem Stadionu, Powiśla i Ochoty, a zamiast na Śródmieściu zatrzymują się na Centralnym.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Pietrusy zamiast przez tunel (a zatem cale miasto) jezdza miedzy Centralnym, a Radomiem (chyba). Tu nie maja tunelow, ktorych nie sa w stanie sforsowac. (+)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Kursują :) widziałem jak jechał z Warszawy Zachodniej na Centralną.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Piętrowe chyba wcale nie kursują. Jakiś czas temu było głośno o tym, że kupili piętrowe wagony, a okazało się, że takowe nie wszędzie się mieszczą pod tunelami, tym samym nie mogą jeździć. Nie wiem, czy ten problem został już rozwiązany.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.