Facebook Google+ Twitter

Warszawa. Pociąg zamiast autobusu

Nie ma co na tym oszczędzać. Spójrzmy na Berlin. Wszędzie szybko dojedziemy. Czy można tak w Warszawie? Można. Modernizujmy kolej.

Zmodernizowany skład EW60 należący do Kolei Mazowieckich. / Fot. Wikimedia Commons. Public domain.Codziennie było mi dane oglądać jak robotnicy budują nową stację. Kilka dni temu rozpoczęła swoje życie. Mowa oczywiście o stacji PKP Aleje Jerozolimskie. Budowa rozpoczęła się tuż po wakacjach 2007 roku. Jednocześnie modernizację przechodziła trasa z Warszawy Zachodniej do Krakowa Głównego Osobowego. Niestety nie jestem w stanie określić na ile została zmodernizowana.

Postanowiłem przejechać się odnowioną trasą. Nie miałem na tyle szczęścia by trafić na skład piętrowy, o którym tyle pisano. Gdybym chciał pokonać trasę (komunikacją miejską) z PKP Aleje Jerozolimskie do PKP Warszawa Służewiec, potrzebuję około 20-25 minut. Wszystko oczywiście zależy od pory dnia i natężenia ruchu. Większość jednak ludzi podróżuje w godzinach szczytu. Gdy wsiadamy w pociąg Kolei Mazowieckiej musimy zarezerwować sobie jedyne minut 7(!). Szkoda tylko, że pociągi kursują znacznie rzadziej niż WKD (Warszawska Kolej Dojazdowa), i nie można cieszyć się oszczędnością czasu.

Jednak patrząc na europejskie stolice (chociażby Berlin), pociągi KM są ciekawą alternatywą dla zakorkowanych arterii miasta. Dużo potrzeba jeszcze wysiłku i nakładu finansowego, by Warszawa mogła się cieszyć komunikacją szynową. Oczywiście, wszystko idzie w dobrą stronę. Wspólny bilet na transport miejski i pociągi, to tylko początek. Nowoczesne składy i trasy przyczynią się do prężnego rozwoju miasta. Każdy wie, że transport w mieście to szalenie ważna rzecz. Nie ma co na tym oszczędzać. Spójrzmy na Berlin. Wszędzie szybko dojedziemy. Czy można tak w Warszawie? Można. Modernizujmy kolej.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (4):

Sortuj komentarze:

"pociąg Kolei Mazowieckiej"
pociąg Kolei Mazowieckich.
"Pietrusy zamiast przez tunel (a zatem cale miasto) jezdza miedzy Centralnym, a Radomiem (chyba)."

Piętrusy jeżdżą jak najbardziej przez całe miasto, przez tunel. Wystarczy wejść na stronę Kolei Mazowieckich czy każde forum komunikacyjne, żeby o tym się dowiedzieć, albo po prostu pójść na dworzec Wschodni, skąd pociągi startują w kierunku Radomia (lub dw. Zachodni - w kierunku Siedlec, gdzie jeżdżą 2 pary piętrusów).
Pociągi piętrowe po prostu jadą tunelem dalekobieżnym, z pominięciem Stadionu, Powiśla i Ochoty, a zamiast na Śródmieściu zatrzymują się na Centralnym.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Pietrusy zamiast przez tunel (a zatem cale miasto) jezdza miedzy Centralnym, a Radomiem (chyba). Tu nie maja tunelow, ktorych nie sa w stanie sforsowac. (+)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Kursują :) widziałem jak jechał z Warszawy Zachodniej na Centralną.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Piętrowe chyba wcale nie kursują. Jakiś czas temu było głośno o tym, że kupili piętrowe wagony, a okazało się, że takowe nie wszędzie się mieszczą pod tunelami, tym samym nie mogą jeździć. Nie wiem, czy ten problem został już rozwiązany.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.