Facebook Google+ Twitter

Warszawa pod czujnym okiem

Życie warszawiaków przestanie być zagadką dla innych mieszkańców Ziemi. Stolicę Polski już wkrótce będzie pokazywało 200 stacji telewizyjnych na całym świecie.

Panorama Warszawy / Fot. http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Warszawskiewiezowce.jpgChcesz przekazać coś całemu światu a nie wiesz jak to zrobić? Chcesz aby pokazały Cię największe telewizje i zobaczyli ludzie w najdalszych zakątkach świata?

Teraz będziesz miał okazję. Program Earth TV po raz pierwszy nadawać będzie z Warszawy. Krótkie ok. 30 sekundowe spoty będą przekazywały widok naszego miasta do ponad 200 stacji telewizyjnych na całym świecie. Pokazywane one będą w przerwach pomiędzy innymi programami bądź tuż przed ich rozpoczęciem.

Okiem kamery

Na czym miałoby dokładnie polegać podglądanie warszawiaków przez mieszkańców całego globu?
- Kamery umieszczone na dachu najwyższego hotelu w Polsce "InterContinental" rejestrować będą wszystko co aktualnie dzieje się w stolicy, czasem robiąc zbliżenia. Kamera nie będzie jednak pokazywała ani żadnych wydarzeń kulturalnych, ani nie będzie wchodziła do wnętrz budynków. Będzie jedynie na żywo rejestrowała jak wygląda Warszawa w danym momencie. Główną informacją dla odbiorcy będzie obraz. Oprócz tego na ekranie będzie się wyświetlać nazwa miasta, jego szerokość geograficzna, aktualna godzina, a także pogoda - opisuje Edyta Musielak, przedstawiciel Warsaw Destination Alliance.

Oprócz stacji telewizyjnych Warszawę będzie można również podejrzeć w internecie na stronach: Youtube, Welt Online, Sony PS3, Daily Motion i AOL. Dla internautów udostępnione będzie jednak tylko bierne oglądanie bez możliwości pokierowania kamerą.
- Kamery tyle ile mogą się obrócić tyle mogą pokazać. Będą sterowane automatycznie, więc człowiek nie będzie miał wpływu na to co aktualnie jest pokazywane - tłumaczy Katarzyna Ratajczyk, dyrektor Biura Promocji Miasta.

Szaro, buro i ponuro?

Twórcy projektu deklarują, że obraz Warszawy nie będzie w żaden sposób upiększany.
Trzeba przyznać, że Warszawa w okresie zimowym prezentuje się najsłabiej, więc czy można poprawić w jakiś sposób wizerunek miasta, aby zachęcać turystów do odwiedzenia stolicy Polski zamiast ich zniechęcać?
- To nie jest cel tego projektu. Spoty reklamowe mają za zadanie pokazywanie rzeczywistej Warszawy. Jesteśmy w takiej strefie klimatycznej, gdzie klimat się zmienia. Warszawa ma jednak swoje zalety nawet w tym okresie. Zimą szybciej robi się ciemno, a Warszawa oświetlona wygląda naprawdę ładnie - powiedziała Katarzyna Ratajczyk.

Trudno temu zaprzeczyć. Jednak na ten projekt do końca roku przeznaczono 33 tys. euro. Jeśli zatem Warszawa ma być pokazywana w taki sposób, który bardziej zniechęci turystów niż wypromuje naszą stolicę, to może się okazać, że pieniądze zostaną zmarnowane.

Bo tutaj jest jak jest

Program Earth TV skierowany jest przede wszystkim do biznesmenów i turystów, którzy planują pobyt w Warszawie. Pokazuje im jak miasto wygląda w rzeczywistości, przygotowuje informacje o nim i o jego warunkach pogodowych.

- Spotkałam się nieraz z sytuacją, gdy ludzie z innych państw pytali jak wygląda stolica Polski, czy mamy lotnisko, tramwaje, czy można wziąć taksówkę, jak my wyglądamy, w co się ubieramy? - powiedziała Edyta Musielak.

Obraz Warszawy będzie przekazywany do różnych zakątków świata np. w Azji, krajach arabskich, czy Ameryce Południowej, gdzie ludzie mają taką samą wiedzą o nas jak my o nich. Czyli często znikomą.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

;-)+

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.