Facebook Google+ Twitter

Warszawa powróci na polskie drogi! Trwają prace nad nowym projektem limuzyny PRL-u

Polska motoryzacja nie powiedziała ostatniego słowa. Trwają intensywne prace nad projektem samochodu, będącego następcą FSO Warszawy.

FSO Warszawa M20-57 / Fot. WikimediaPrace nad nowym modelem Warszawy przebiegają przede wszystkim na deskach kreślarskich i w garażach pasjonatów, lecz są już bardzo zaawansowane. Jak donosi serwis motoryzacyjny. Michał i Paweł Koziołkowie, projektanci z Wrocławia, zaangażowali się w projekt następcy FSO Warszawa. Twórcy zapowiadają, że za kilka miesięcy pojawi się prototyp pojazdu. Premiera pokazu nowej Warszawy planowana jest na ma-czerwiec 2014 roku na zamku w Kliczkowie.

Model nowego samochodu ma łączyć retrodesigne z nowoczesnością pojazdów na miarę XXI wieku. Pod maską wozu zamontowany zostanie 5-litrowy silnik V10 o mocy 600 KM pochodzący z bawarskiego modelu. W porównaniu do BMW M5 rozstaw osi będzie większy o 8 cm.

Konstruktorzy nie ukrywają, że projekt jest bardzo kosztowny. Budowa pierwszego egzemplarza może pochłonąć około pół miliona złotych. Nie będzie to więc produkcja masowa, a jedynie dla wąskiej elitarnej grupy nabywców. Oblicza się, że rocznie przybywać będą trzy sztuki, a maksymalnie ma ich powstać zaledwie dziesięć. Auto będzie więc unikatem na polskich drogach.

W projekt zaangażowały się polskie firmy, które wspierają przedsięwzięcie finansowo i marketingowo. Dzięki współpracy wielu przedsiębiorstw, takich jak ekipa New Warsaw, firma About-S, E-prototypy.pl, 3rStudio, Novol, Lexani, Galeria Indigo, Tenzi, Intermedio, Petrobaza, We`re 4 detailing, Urban, Mindfield projekt, Invent, Aerograf Piotr Parczewski, Madpixel.pl, przemysł motoryzacyjny w Polsce ma szansę stworzyć ekskluzywny model.

Zobacz projekt nowego modelu FSO Warszawa: Warszawa powraca

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Śledząc rynki motoryzacyjne można założyć że omawiany projekt to tylko chwyt marketingowy. Dziś żeby powstał jakikolwiek liczący się bolid musi mieć oparcie koncernu samochodowego. Nie te czasy że w garażu można zbudować samochód. Polska administracja potrafi zniszczyć każdą inicjatywę oby tej się udało przetrwać w gąszczu paradoksalnych przepisów. W rajdzie złombol https://www.facebook.com/zlombolPodrozwNieznane w tym roku może któraś z lat PRL też pojedzie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Zobacz także:

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.