Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

6831 miejsce

Warszawa. Stacja metra Stadion pozostanie w połowie niewykorzystana?

Rozpoczęły się prace przy budowie stacji metra Stadion. Może się jednak okazać, że planowany przy niej osobny peron w stronę Gocławia będzie niewykorzystany, jeśli ratusz zrezygnuje z budowy trzeciej linii metra i zamiast niej zainwestuje w tramwaje.

metro w Warszawie - fotografia ilustrująca / Fot. Ania0ania, domena publiczna, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Marymont04.JPGRusza budowa stacji metra Stadion. Zamknięto już ul. Sokolą na Pradze, wkrótce zostaną ogrodzone tereny wokół Portu Praskiego i wykonawca centralnego odcinka II linii metra, konsorcjum AGP, rozpocznie wykopy. Stacja Stadion ma być dwa razy szersza od innych. Według projektu stanie się stacją przesiadkową do trzeciej linii metra, w kierunku Gocławia.

Zanim powstanie trzecia linia, połowa stacji Stadion będzie niewykorzystana. Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy, w rozmowie z Gazetą Wyborczą zapewnia, że będzie tak tylko przez kilka lat. Dodatkowy peron zostanie budowany już teraz, aby przy dalszej rozbudowie sieci metra nie utrudniać ruchu na jego drugiej linii.

Metrem na Gocław możemy jednak nigdy nie dojechać. Jak wskazują analizy, na Gocławiu bardziej uczęszczane od metra byłyby tramwaje jadące do al. Waszyngtona. Dlatego też stołeczny ratusz rozważa poprowadzenie w stronę Gocławia 20 razy tańszej linii tramwajowej, w związku z czym ogłosił ostatnio przetarg na koncepcję jego trasy.

Jeśli jednak trzecia linia powstanie, nie stanie się to w przeciągu najbliższych lat. Dla ratusza bowiem priorytetem jest dokończenie drugiej linii metra w stronę Bródna i Bemowa. Najwcześniej nastąpi to dopiero w 2022 r.

Czytaj też: II linia metra. Od 18 czerwca nie pojedziesz Świętokrzyską



źródło: gazeta.pl

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Z tymi tramwajami różnie bywa. Czasami linie tramwajowe potrafią schodzić odcinkami pod ziemię. Widziałem to kiedyś w Hannoverze, gdzie funkcjonowało tak zwane "premetro".

Poza tym budowanie tego peronu na pewno ma sens, a kiedyś gdy stolica będzie miała 5 mln mieszkańców i 10 linii metra, ktoś przyzna "ale przewidujący byli ci projektanci z 2011 roku"

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.