Facebook Google+ Twitter

Warszawa została opanowana przez betoniarki...

Warszawskie ulice opanowały betoniarki i maszyny do wylewania asfaltu. Na ten rok zaplanowano rekordową ilość inwestycji związanych z remontem nawierzchni dróg w stolicy.

Warszawska ulica / Fot. Paweł KabańskiWiększość remontów nawierzchni (zwanych niekiedy frazowaniem) odbywa się zwykle nocami z soboty na niedzielę, ze względu na mniejszy ruch na ulicach. Inaczej bywa z większymi ulicami tj. Puławska czy Al. Jerozolimskie, gdzie prace wykonywane są również za dnia, na zwężonym odcinku. Głównym powodem takiego działania jest przyspieszenie realizacji inwestycji.

- Przygotowanie inwestycji jest zazwyczaj procesem dłuższym, niż sama budowa. Opóźnienia wynikają niekiedy z protestów firm i są związane z rozstrzygnięciem przetargów - mówi Małgorzata Gajewska z ZDM. - Przygotowania najbardziej wydłuża czas oczekiwania na decyzję środowiskową dla inwestycji. Trwa to od pół roku do nawet dwóch lat.

W ciągu najbliższych dwóch lat Urząd Miasta planuje wydać na inwestycje drogowe aż 3 mld złotych, z czego rozkopana ulica / Fot. Paweł KabańskiZarząd Dróg Miejskich otrzyma 690 mln. Pozostałe inwestycje związane są z remontem trakcji tramwajowych, SPEC oraz wodociągami i kanalizacją miejską. Warto zauważyć, że przez trzy lata rządów Lecha Kaczyńskiego w stolicy nie wydano na inwestycje nawet połowy tej kwoty. Interesujące jest więc to, w jaki sposób przeciwnicy Hanny Gronkiewicz-Waltz chóralnie potępiają ją za "zakorkowanie Warszawy".
Na usprawiedliwienie poprzedników ekipy prezydent Gronkiewicz-Waltz trzeba napisać, że poprzednie władze stołecznego ratusza napotykały często na większe problemy biurokratyczne, powodowane bardziej skomplikowanymi przepisami.

- Do 2007 roku znaczącą przyczyną opóźnień było pozyskiwanie gruntów pod budowę. Przykładem może być Trasa Siekierkowska, której budowa z tego powodu trwała osiem lat. Dopiero ostatni jej odcinek, węzeł na skrzyżowaniu ulic: Marsa, Płowieckiej, Grochowskiej i Ostrobramskiej, będzie wybudowany bez tego rodzaju problemów, dzięki tzw. specustawie, znowelizowanej w grudniu 2006 roku. Daje ona inwestorowi prawo do terenu, inwestycja może być realizowana mimo odwołań właścicieli i toczących się negocjacji w sprawie odszkodowań - tłumaczy Gajewska.


Dokładny spis ulic, które zostaną wyremontowane w tym roku wraz z terminami robót:


- Pl. Powstańców-Szpitalna-Krucza do Alej Jerozolimskich – 19-20 kwietnia;
- Aleje Jerozolimskie, jezdnia północna pomiędzy Nowym Światem a Marszałkowską – 19-20 kwietnia;
- Puławska, jezdnia zachodnia pomiędzy al. Wilanowską a Poleczki – 26-27 kwietnia, 1-3 maja;
- estakada Puławskiej nad Rzymowskiego – 26-27 kwietnia;
- Aleje Jerozolimskie, jezdnia północna pomiędzy Marszałkowską a al. Jana Pawła II – 26-27 kwietnia;
- Niemcewicza w Wesołej pomiędzy Wspólną a 1-go Praskiego Pułku – 1-4 maja;
- Aleje Jerozolimskie, jezdnia północna pomiędzy al. Jana Pawła II a Żelazną – 3-4 maja;
- Wybrzeże Gdyńskie, jezdnia zachodnia pomiędzy Krasińskiego a mostem Gdańskim – 10-11, 17-18 maja;
- Umińskiego i Jugosłowiańska pomiędzy Fieldorfa a Bora-Komorowskiego – 17-18, 24-25 maja, 31 maja – 1 czerwca;
- Jagiellońska, jezdnia zachodnia pomiędzy mostem Grota a Starzyńskiego - 24-25 maja, 31 maja – 1 czerwca;
Bazyliańska-Kondratowicza pomiędzy Wysockiego a św. Wincentego – 7-8, 14-15 czerwca
Postępu pomiędzy Marynarską a Konstruktorską – 14-15 czerwca;
Ciszewskiego pomiędzy Anody a Kiedacza – 21-22 czerwca;
Mineralna pomiędzy al. Krakowską a Muszkieterów – 21-22 czerwca;
Batorego pomiędzy Wiśniową a Boboli – 28-29 czerwca;
Kasprowicza pomiędzy Makuszyńskiego i Przy Agorze – 12-13, 19-20, 26-27 lipca;
Mazowiecka i Kredytowa – 9-10, 16-17 sierpnia.

Ulice przewidziane do wymiany nawierzchni w sierpniu i wrześniu (dokładne terminy jeszcze nie są ustalone):

- Korkowa pomiędzy Stepową a Wspólna w Wesołej;
- Sobieskiego pomiędzy Belwederską a al. Wilanowską;
- Puławską pomiędzy al. Wilanowską a Domaniewską;
- Okrzei pomiędzy Wybrzeżem Szczecińskim a Targową;
- Dzieci Warszawy pomiędzy Sławka a Kościuszki;
- Żeromskiego pomiędzy Duracza a Kasprowicza;
- Radiowa od Kaliskiego do granicy miasta;
- Witosa pomiędzy Sobieskiego a Idzikowskiego;
- Sosnkowskiego pomiędzy Pużaka a Kościuszki;
- Kompanii Kordian pomiędzy Regulską a Spisaka.

Ulice przewidziane do wymiany nawierzchni w latach 2008-2009 (otwarcie ofert w przetargu 24 kwietnia):

- Al. Prymasa Tysiąclecia pomiędzy Trasą AK a Rondem Zesłańców Syberyjskich;
- Patriotów jezdnia wschodnia od Izbickiej do granicy miasta;
- Patriotów jezdnia zachodnia od Halnej do granicy miasta;
- Szpotańskiego i Wydawnicza pomiędzy Żegańską a Płowiecką;
- Egipska i Bora-Komorowskiego pomiędzy Saską a Bora-Komorowskiego i Saską do Fieldorfa;
- Kazimierzowska i Krasickiego pomiędzy Madalińskiego a Woronicza;
- Łopuszańska od wiaduktu kolejowego do al. Krakowskiej;
- Redutowa i Olbrachta pomiędzy Wolską a Górczewską;
- Mickiewicza pomiędzy Potocką z Zajączka;
- Banacha pomiędzy Grójecką a Żwirki i Wigury;
- Żwirki i Wigury pomiędzy Wawelską a 17 Stycznia.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.