Facebook Google+ Twitter

Warszawskie kładki jak z Londynu

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2007-08-22 11:42

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie do końca września ogłosi konkurs na projekt nowych, nowoczesnych kładek dla pieszych. Będą z nich mogli korzystać również rowerzyści, dla których zostaną wytyczone specjalne ścieżki.

Londyńska kładka Milenium bridge / Fot. LondonTown.comPrzeprawy staną na trasach wjazdowych do Warszawy i mają się stać nowymi symbolami stolicy, podobnie jak kładka milenijna stała się nowym znakiem rozpoznawczym Londynu. Wszystkie kładki będą w nocy podświetlone. To zwiększy bezpieczeństwo przechodniów i sprawi, że również po zmroku będą się prezentowały atrakcyjnie.

Pieszo-rowerowe przeprawy staną przynajmniej w sześciu miejscach stolicy, najpierw na obrzeżach miasta - w ciągach ulic Pułkowej, Puławskiej, Przyczółkowej, Bronisława Czecha, Wawelskiej i nad Trasą Toruńską. Każda z kładek będzie dostosowana do potrzeb niepełnosprawnych, matek z wózkami i osób starszych, które zamiast pokonywać dziesiątki stopni będą mogły skorzystać z wind. Kolorystyka każdej z przepraw będzie dopasowana do miejsca, w którym stanie kładka. Zarząd Dróg Miejskich chce, by obiekty były wkomponowane w okoliczną przestrzeń.

ZDM nie zapomina o remoncie starych kładek. Każda z 63 pieszych przepraw znajdujących się w Warszawie jest raz w roku sprawdzana. Po kontroli przydzielane są punkty. Kładki, które w pięciostopniowej skali uzyskają mniej niż dwa punkty są natychmiast zamykane. Te które mają mniej niż trzy oczka, kontroluje się częściej niż raz w roku. Takich kładek jest w tej chwili 24. Drogowcy usuwają z nich elementy, które zagrażają bezpieczeństwu przechodniów i przygotowują awaryjne przejścia dla pieszych na wypadek, gdyby trzeba było zamknąć przeprawę.

Podświetlone kładki mają być nowym symbolem stolicy. / Fot. ZDM– W najgorszym stanie są kładki zbudowane na przełomie lat 70. i 80. Były one dobrze zaprojektowane, ale zostały wykonane ze złej jakości materiałów, nie zabezpieczono ich antykorozyjnie i dlatego teraz są skorodowane – wyjaśnia naczelnik Wydziału Mostów ZDM Andrzej Marecki. W tej chwili trwają prace na czterech kładkach nad ulicą Sobieskiego oraz na Bartyckiej i Powsińskiej przy Okrężnej. W przyszłym roku ZDM planuje remont na kładkach na Limanowskiego, Powsińskiej, na Czerniakowskiej przy Hołówki, na Ostrobramskiej przy Motorowej, Grochowskiej przy Jubilerskiej, a także w al. Niepodległości przy Bibliotece Narodowej. Przeprawa na Płowieckiej przy Trakcie Lubelskim zostanie natomiast rozebrana, bo w 1981 zbudowano ją na prywatnym terenie. Na wyremontowanych przeprawach drogowcy zainstalują oświetlenie.

Rafał Skórski, Polskapresse

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.