Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wdrożenie projektu Partnerstwa Marki Śląskie

Krystyna Urbańczyk
Krystyna Urbańczyk
W piątek, 24 maja w Górnośląskim Parku Przemysłowym w Katowicach odbyła się konferencja prasowa inaugurująca platformę współpracy Partnerstwo Marki Śląskie.

W piątek, 24 maja w Górnośląskim Parku Przemysłowym w Katowicach odbyła się konferencja prasowa inaugurująca platformę współpracy Partnerstwo Marki Śląskie oraz przedstawiająca plan prac nad strategią marki Śląskie (Strategia komunikacji marki marketingowej w zakresie atrakcyjności turystycznej, gospodarczej i kulturowej Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2018”)

W konferencji udział wzięli: Aleksandra Gajewska - Wicemarszałek Województwa Śląskiego; Tomasz Stemplewski - Dyrektor Wydziału Gospodarki, Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego oraz Jacek Sadowski – Prezes agencji konsultingowej DEMO Effective Launching (Sadowski Sp. z o.o.), wykonawca projektu.

Zintegrowana strategia marki Śląskie to kolejny innowacyjny krok w procesie rozwoju województwa oraz zmiany wizerunku z regionu przemysłowego na przemysłowo-turystyczny. Prace nad strategią marki Śląskie znajdują się obecnie na etapie działań badawczo-analitycznych, po których nastąpi wypracowanie konkretnych rozwiązań dla rozwoju potencjału województwa.
Śląskie w 2007 r., jako pierwszy region w Polsce, miało strategię komunikacji marketingowej. Od tego czasu zrealizowanych zostało 12 kampanii promocyjnych, w tym: 2 zagraniczne, 5 ogólnopolskich i 5 regionalnych. Strategia obejmująca do tej pory sferę gospodarki oraz turystyki zostaje uzupełniona o kulturę, a ponadto wyposażona w narzędzie włączające partnerów zewnętrznych do jej wspólnej realizacji – Partnerstwo Marki Śląskie.

Strategia i Partnerstwo Marki Śląskie

Partnerstwo Marki Śląskie to platforma współpracy, której celem jest zjednoczenie działań w zakresie marketingowym: samorządów, przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych, instytucji naukowych, instytucji otoczenia biznesu, kultury, sportu etc. Partnerstwo ma wzmacniać i wspierać markę Śląskie. Do projektu Partnerstwo Marki Śląskie zaproszone są wszystkie osoby i podmioty, zainteresowane tworzeniem silnej marki Śląsk.

Strategia marki Śląskie jest to dokument, którego celem jest stworzenie silnej marki Śląskie sprzyjającej rozwojowi województwa. Marka Śląskie to połączenie zasobów kulturowych, turystycznych oraz gospodarczych, które składają się na unikatowość całego regionu.

Strategia marki Śląskie ukaże, co wyróżnia ten region spośród innych regionów w Polsce, Europie i na świecie. Na tej podstawie dokument strategiczny wyznaczy priorytety i narzędzia, które pozwolą osiągnąć wyznaczone cele. Jednym z tych narzędzi będzie strategia komunikacyjna, czyli sposób efektywnego komunikowania oraz tworzenia pożądanego i adekwatnego wizerunku regionu.

Konsultacje społeczne

Ważnym elementem projektowania strategii marki Śląskie są konsultacje społeczne z grupami interesariuszy strategii. Zostaną oni aktywnie włączeni w jej współtworzenie poprzez udział w konsultacjach społecznych na spotkaniach w Bielsku- Białej, Częstochowie, Katowicach i Rybniku.
Do współpracy zaproszeni są jednak wszyscy mieszkańcy Śląskiego, którzy mogą podzielić się swoimi uwagami dotyczącymi rozwoju województwa, pisząc na dedykowany temu celowi adres: [email protected]
Pod adres ten można kierować również wszelkie pytania związane z tematem strategii Śląskiego. Więcej informacji na temat projektu strategii i Partnerstwa Marki Śląskie można znaleźć na stronie: www.slaskie.pl/strategiamarketingowa.

Wykonawcą projektu strategii marki Śląskie jest DEMO Effective Launching - agencja konsultingowa z Krakowa, obecna na rynku od ponad 20 lat. Agencja jest autorem strategii marki: miasta Gdańsk 2008–2013 | Augustowa 2010–2015 | Łodzi 2010–2016 | Radomia | województwa podkarpackiego 2010–2015 | Regionu Jeziora Czorsztyńskiego i Przełomu Dunajca | strategii komunikacji kampanii „Pomorskie – nabierz kolorów”
DEMO jest także twórcą międzynarodowego sukcesu kampanii makroregionu Polska Wschodnia, stworzonej na zamówienie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto