Facebook Google+ Twitter

Więcej polskiego sprzętu AGD za granicą

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2009-09-16 13:20

Rzeszowski Zelmer planuje ekspansję na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka chce wykorzystać kryzys do walki z konkurencją i wzmocnienia pozycji w Rosji, Czechach, Bułgarii i na Słowacji.

Za 2 tygodnie rusza największa w dziejach firmy telewizyjna kampania reklamowa w tych krajach. Zelmer szczególnie liczy na rynek rosyjski, gdzie - jak wyjaśnia prezes rzeszowskiego zakładu, Janusz Płocica - do tej pory ze względu na koszty nie mógł sobie pozwolić na taką promocję. To odpowiedź zakładu na kryzys - dodaje.

W ostatnich miesiącach Zelmer stał się czwartą marką w Europie Środkowo-Wschodniej. Kryzys spowodował jednak, że popyt na mały sprzęt AGD spadł o jedną czwartą. Zakład musiał skorygować plany związane ze znacznym wzrostem produkcji i zysku. Trwa też proces restrukturyzacji spółki. Uruchomiony zostaje drugi już w tym roku program dobrowolnych odejść pracowników w zamian za 9-miesięczne odprawy. Firma chce zachęcić około 200 osób do skorzystania z tego programu. Na razie zgadza się na to połowa.

Równocześnie Zelmer zatrudnił 200 nowych pracowników sezonowych. Wszystko dlatego, że w okresie przedświątecznym znacznie rośnie zapotrzebowanie na drobny sprzęt AGD. Zakład pracuje wtedy niemal na okrągło, by zaspokoić popyt. Rzeszowska spółka zatrudnia obecnie 2400 osób.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.