Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

11737 miejsce

Wieczorne „chrup, chrup” w odchudzonej wersji

Słone przekąski są fajne. Są chrupiące i pyszne, ale, niestety, tłuste, kaloryczne i niezdrowe. Co zatem zrobić, gdy siedzimy wieczorem przed telewizorem i chcemy, żeby coś przyjemnie chrupało?

Jeśli chcemy, by nasz leniwy wieczór nabrał smaku, sięgnijmy po przekąski domowej roboty, które nie tylko zatroszczą się o nasze brzuchy, ale również trafią doskonale w nasze gusta, gdyż doprawimy je wybranymi, ulubionymi przyprawami.

1) Pieczone marchewki
Pieczone marchewki są doskonałą alternatywą dla fanów frytek i chipsów, gdyż odpowiednio pokrojone mogą przypominają te klasyczne przekąski. Wystarczy pokroić w cienkie plasterki lub paseczki obraną marchewkę, skropić oliwą i dodać ulubione przyprawy. Doskonale sprawdzą się zioła prowansalskie, tymianek lub mielony imbir. Marchewki pieczemy w piekarniku ok. 30 minut. W ten sposób uzyskamy pyszne i aromatyczne chipsy marchewkowe, które sprawdzą się doskonale również jako element głównego posiłku.

2) Chrupki z cieciorki
Są okrągłe, chrupiące i do złudzenia przypominają prażone orzeszki. Mają za to dużo mniej kalorii i więcej błonnika, dzięki czemu szybko zapewnią nam uczucie sytości. Ich kolejną zaletą jest to, że po upieczeniu możemy przechowywać je w szczelnym opakowaniu przez długi czas. Odsączoną ciecierzycę mieszamy w misce z odrobiną oliwy i przypraw (na przykład ostrej papryki, oregano czy suszonego czosnku) wysypujemy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy ok. 40 minut. Najpyszniejsze są na ciepło, gdyż przyjemnie chrupią, ale świeżość i aromat zachowują na długo.

3) Domowe nachos
Sklepowe nachos, tak jak chipsy, są nafaszerowane tłuszczem, konserwantami i solą. Jeśli chcemy przyrządzić je w wersji odtłuszczonej, możemy wykorzystać do tego kupione placki tortilla lub upiec domowe. Nie potrzebujemy nic więcej niż w pozostałych przepisach – tylko placki, oliwę i zioła. Tortille, zależnie od preferencji smakowych, smarujemy cienko pędzelkiem przygotowaną marynatą z oliwy i przypraw. Tutaj świetnie spiszą się zarówno klasyczne smaki, takie jak ostra papryka czy curry, ale również gotowe mieszanki przypraw do kuchni włoskiej, meksykańskiej czy gyrosa. Posmarowane marynatą wrapy kroimy w małe trójkąty i pieczemy w piekarniku przez 2-3 minuty, aż lekko się zarumienią.

4) Popcorn
Jeśli jesteś fanem pop-cornu, nie musisz z niego rezygnować nawet na diecie. Prażona kukurydza bez dodatków ma tylko 30 kalorii w szklance. Zamiast gotowego zestawu z masłem i solą do przyrządzania w mikrofalówce, wybierz naturalne ziarna kukurydzy, które uprażysz bez problemu na kuchence w dużym garnku z przykrywką lub w mikrofalówce.

5) Chrupiące warzywa
Jeśli mimo zamiłowania do słonych lub ostrych przekąsek jesteś otwarty również na inne smaki, postaw na warzywa. Będą miały jeszcze mniej kalorii niż przekąski z dodatkiem oliwy czy te na bazie węglowodanów i bez obaw możesz je jeść nawet późnym wieczorem. Doskonale sprawdzą się pokrojone w słupki marchewki, papryka, seler naciowy lub chrupiące mixy sałat, które możesz dodatkowo maczać w ziołowym dipie na bazie jogurtu naturalnego. Doskonałą przekąską, wprost z biesiadnych stołów są również... ogórki kiszone. Może i nie zapewniają przyjemnego chrupania, ale są słonymi i najmniej kalorycznymi warzywami ze wszystkich – w 100 gramach mają zaledwie 9 kalorii.
Tagi:


Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.