Facebook Google+ Twitter

Większa sprzedaż dzięki spersonalizowanej i zautomatyzowanej komunikacji

Niemal 60% firm automatyzuje swoje działania przynajmniej w pewnym stopniu, a ok. 90% z nich twierdzi, że rozwiązanie to pozwala mi na realizację kluczowych celów. Spersonalizowana i zautomatyzowana komunikacja z coraz bardziej wymagającym klientem staje się dziś koniecznością dla odniesienia sukcesu.

 / Fot. marketing automationW wyniku szybkiego rozwoju technologii jaki nastapił w ciągu ostatnich kilku lat, konsumenci uzyskali dostęp do narzędzi pozwalających na bardziej świadome i korzystne podejmowanie decyzji zakupowych. Mogą bez problemu porównywać ceny danego produktu w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz zapoznawać się z dziesiątkami ofert przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie. Tradycyjne strategie marketingowe stają się coraz mniej skuteczne wobec oporności klientów na reklamy, z jakimi spotykają się wielokrotnie w ciągu każdego dnia.

Jedynym sposobem na skuteczne dotarcie do takich klientów jest przedstawienie im precyzyjnie dobranej do nich oferty, uwzględniającej ich oczekiwania i potrzeby oraz zwrócenie się do nich w najwłaściwszym momencie za pomocą preferowanego przez nich kanału komunikacji. Tak zaawansowane działania marketingowe zapewnia Marketing Automation.

Rozwiązanie to umożliwia prowadzenie działań zautomatyzowanych – system samodzielnie wykona odpowiednią akcję w reakcji na zachowania czy cechy klientów – przy jednoczesnej indywidualizacji i personalizacji kontaktu (treści przekazywane odbiorcy zostaną ściśle oparte na zgromadzonej na jego temat wiedzy). System MA zapewnia też integrację wszystkich działań prowadzonych wobec aktualnych i potencjalnych klientów, zarówno online, jak i offline.

Segmentacja bazy kontaktów, kampanie e-mailingowe, formularze, ankiety, media społecznościowe, monitoring Internetu, raporty i analizy – połączenie tych wszystkich elementów i ich dostępność w jednym miejscu pozwala na zebranie niezbędnych informacji i przeprowadzenie efektywnych kampanii marketingowych.

Skuteczność automatyzacji i jej rosnącą rolę w marketingu potwierdzają liczne badania. Według raportu Marketing Automation Trends Survey Report przygotowanego przez Ascend2, aż 91% firm korzystających z automatyzacji marketingu ocenia, że rozwiązanie to przynosi spodziewane efekty. Jako najważniejsze cele osiągane dzięki automatyzacji wymieniano lepsze pozyskiwanie leadów (61%), skuteczniejszy lead nurturing (57%),większą sprzedaż (47%), wzrost zainteresowania klientów (36%).

 / Fot. automatyzacja marketinguZindywidualizowany i spersonalizowany kontakt z klientem w systemie MA możliwy jest dzięki zgromadzeniu danych demograficzny i behawioralnych na jego temat. Marketing Automation zapewnia monitoring zachowań potencjalnych klientów – np. wejścia na dane podstrony, otwarcia otrzymanych e-maili, kliknięcia w linki czy wypełnienia formularzy. Dane te zostają następnie wykorzystane w budowaniu scenariuszy MA, w których wykonanie danego działania przez system jest uwarunkowane konkretnymi cechami czy zachowaniami konsumentów. Dzięki temu e-mail pozwalający np. na skorzystanie ze zniżki na określoną usługę zostanie wysłany tym osobom, które właśnie nią się interesowały (odwiedzały związane z nim podstrony czy czytały wysłane wcześniej e-maile). System zwróci się do każdego potencjalnego klienta po imieniu, a w treści wiadomości e-mail poinformuje go o korzystnym rabacie na konkretną usługę, z której jest skłonny skorzystać. Dowiedz się więcej o automatyzacji procesów marketingowych.

Cały proces komunikacji odbywa się przy tym automatycznie w oparciu o wcześniej przygotowane schematy i scenariusze – określone zachowanie danego kontaktu (potencjalnego klienta) może oznaczać przypisanie mu w systemie konkretnego tagu lub kategorii, a kolejne działanie zostanie podjęte właśnie w stosunku do osób oznaczonych tym tagiem, lub należącym do danej kategorii.

System MA przeprowadzi odpowiednio dobrane działania lead nurturingowe – dostarczy wybranej grupie kontaktów ściśle dobrane do ich zainteresowań treści, np. w postaci newsletterów czy ofert do pobrania z przygotowanego w systemie landing page'a. Na podstawie punktów scoringowych, przyznawanych potencjalnym klientom za działania wskazujące na ich zainteresowanie usługą/ produktem, system automatycznie wykona określoną akcję. Osoby, które są o krok od dokonania zakupu otrzymają specjalną ofertę, która skłoni ich do finalizacji transakcji. Klienci, którzy mocno się wahają dostaną natomiast materiały edukacyjne związane z produktem, które stopniowo pobudzą ich zainteresowanie.

Dzięki tak precyzyjnie dopasowanym działaniom, automatyzacja pozwala na zaoferowanie właściwej osobie najbardziej odpowiadającego jej produkty w najdogodniejszym momencie. To z kolei sprawia, że rośnie szansa na finalizację sprzedaży i zyskanie lojalności klienta.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.