Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wielka firma znowu marzy by oszczędzać na... nas?

Alicja MP
Alicja MP
Naszym drogom daleko do tych bezpiecznych
Naszym drogom daleko do tych bezpiecznych
Okazuje się, że przedstawiciel GDDKiA był na posiedzeniu komisji sejmowej dot. brd i już przedstawił nowe "oszczędnościowe" propozycje. Na czym chcą oszczędzić?

Czy zmienią się zasady malowania polskich dróg? Z wielkich chęci i marzeń GDDKiA wynika, że tak. Dlaczego? Okazuje się, że to duże oszczędności. Przypuszczam, że spodziewaliście się takiej odpowiedzi, prawda? Jak dotychczas sporo zaoszczędziliśmy na wybudowaniu niezwykle wprost oszczędnych niektórych odcinków nowych dróg, które trzeba już naprawiać, bo się sypią. Zaoszczędzono też na bardzo oszczędnie położonych pasach startowych w Modlinie, przy budowie warszawskiego metra, przy budowie różnych hal.… itd. itd.

Okazuje się, że przedstawiciel GDDKiA był na posiedzeniu komisji sejmowej
dot. brd i już przedstawił nowe propozycje malowania dróg. Oto przykłady:

- zastąpienie podwójnej linii ciągłej linią POJEDYNCZĄ;

- wyeliminowanie podwójnych oznaczeń przy skrzyżowaniach z pierwszeństwem przejazdu;

- inne (oszczędniejsze) będą oznaczenia węzłów drogowych i zjazdów;

- linie po obu stronach drogi będą miały po 12 cm (teraz mają 24 cm)

GDDKiA uważa, że zaoszczędzi na tym sporo pieniędzy. Łatwiej i szybciej można będzie pomalować nowe i odświeżyć stare pasy, bo węższe niż te, które są tu i teraz. Będzie ich przecież mniej.
Za to zmienić trzeba będzie dużo np. to co zapisane jest na ten temat w Kodeksie Drogowym, także pytania na egzaminy dla kandydatów na kierowców też będą wymagały dużej korekty i wiele jeszcze innych rzeczy.

Czy to jest oszczędność? Tylko czego – farby, czasu? Mniej pracowników będzie malować? Może rzeczywiście można coś zaoszczędzić, ale jakoś trudno tu dostrzec dbałość o bezpieczeństwo na polskich drogach, no, ale... co to może obchodzić GDDKiA.

Przypomnę, że rządowy program przedstawiony przez Ministra Transportu zakłada znaczące ograniczenie liczby ofiar wypadków drogowych. Zaplanowano m.in. dalszą rozbudowę dróg, walkę z nadmierną prędkością, przegląd i poważną korektę oznakowania dróg oraz miejsc, gdzie ustawione są i mają być fotoradary.

Uwagi do tych i innych propozycji można składać na
www.ocenprogrambrd.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto