Facebook Google+ Twitter

Wielki Finał "Akcji Paczka"

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-10-21 12:33

Z największych galerii handlowych w Polsce zniknęły "Paczki", kończąc tym samym ogólnopolską akcję, realizowaną w ramach kampanii społecznej Lokal Bez Papierosa - Polska Bez Dymu.

Ogólnopolska Akcja „Paczka” to element kampanii informacyjnej w ramach kampanii społecznej Polska Bez Dymu – Lokal Bez Papierosa. Jej celem jest przygotowanie społeczeństwa do nowej ustawy poprzez promowanie miejsc wolnych od dymu tytoniowego. Już za niecały miesiąc, bo
15 listopada 2010 roku Polska dołączy do długiej listy państw europejskich, w których obowiązuje zakaz palenia, m.in. w lokalach gastronomiczno-rozrywkowych. To właśnie teraz jest moment na przygotowanie się do nowej ustawy. Od daty wprowadzenia zakazu każda osoba nieprzestrzegająca prawa zapłaci mandat.

W ramach kampanii informacyjnej przygotowano broszurę informacyjną, która stanowi kompendium wiedzy na temat nowelizacji ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Znajdują się w niej praktyczne informacje odnośnie zmian, które czekają branżę gastronomiczną, dowody na to, że zakaz palenia niesie ze sobą wiele pozytywnych skutków. Broszura wysłana jest do 10 000 właścicieli lokali gastronomiczno-rozrywkowych.

Podczas akcji rozdano 25000 map Lokali Bez Papierosa. W „Paczkach” znalazło się 2400 paragonów z lokali wolnych od dymu papierosowego. Zwycięzcami konkursu „Odwiedzaj Lokale Wytrwale” zostały osoby, które wrzuciły największą ilość paragonów z lokali bez papierosa. Kampanię poparły gwiazdy – Kayah, Ewa Wachowicz, Anna Wyszkoni, Olga Borys. Jednym z patronów medialnych „Akcji Paczka” były Wiadomości24.pl.

W „Akcji Paczka” wzięło udział 9 miast m.in. Gliwice, Łódź, Kraków, Poznań czy Toruń. Dziś rozpoczął się w Łodzi II Przegląd Filmowy „Wypalone Kino”. 15 listopada 2010 to data, która dotyczy nas wszystkich. Więcej informacji o akcji Polska Bez Dymu znajdziemy na stronie internetowej kampanii.

Polska bez Dymu stanowi kontynuację wcześniejszych działań Stowarzyszenia Manko w sferze tytoniu w Polsce, będąc niejako kolejną odsłoną kampanii Lokal Bez Papierosa, której celem było zachęcanie właścicieli pubów i restauracji do dobrowolnego wprowadzenia zakazu używania wyrobów tytoniowych na terenie ich lokali oraz promocja sieci miejsc wolnych od dymu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.