Facebook Google+ Twitter

Wieża do załogi Boeinga 767: "Powodzenia!"

Oto przebieg rozmowy pilotów z wieżą kontrolną na Okęciu. Kontrolerzy życzyli pilotom powodzenia.

 / Fot. PAP/Jacek MoczydłowskiWieża do załogi: Lot 16. Zezwalam lądować. Wiatr przyziemny 100, 4 węzły. Informacyjnie na krótkiej prostej waszej wyłączymy oświetlenie pasa.

Załoga: Mamy zgodę na lądowanie. Dziękuję.

Wieża: Lot 16, zgłoś pas w zasięgu wzroku.

Załoga: Zgłosimy pas w zasięgu wzroku.

Wieża: Powodzenia.

Tak brzmiała rozmowa pilotów z kontrolerami lotów na wieży lotniska im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

Boeing 767 leciał z Newark do Warszawy. Maszyna miała wylądować
o godz. 13.35. Ponieważ nie wysunęło się podwozie, nie wylądowała ona o czasie. Przez ponad godzinę maszyna krążyła nad lotniskiem, spowodowane to było przygotowaniem pasażerów do awaryjnego lądowania i koniecznością wytracenia paliwa (zbyt duża ilości paliwa była niebezpieczna przy lądowaniu bez podwozia). Ostatecznie, kpt. Tadeusz Wrona bezpiecznie posadził maszynę na pasie.

Dane techniczne Boeinga 767, który lądował awaryjnie na Okęciu:

Typ: Boeing 767-35DER
Numer seryjny: 28656
Pierwszy lot: 05.05.1997 r.
Maksymalna liczba pasażerów: 243 (18-225)
Długość: 54,9 m
Szerokość: 47,6 m
Zasięg: 5.975 Mm (11.065 km)
Prędkość maksymalna: 568 mph, 913 km/h na wysokości 10 700 m n.p.m.

Źródło:
TVN



Do Wiadomości24 możesz dodać własny tekst, wideo lub zdjęcia. Tylko tu przeczyta Cię milion.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.