Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

26584 miejsce

Wkrótce Premiera "Opus Series"

17 kwietnia do polskich sklepów trafi pięć płyt z nowej serii prezentującej współczesną muzykę klasyczną.

Nowa linia wydawnicza Requiem Records, która stawia sobie za cel prezentację szeroko pojmowanej współczesnej muzyki klasycznej.

Ostatnie kilkadziesiąt lat pokazuje, iż bogactwo stylistyk muzyki nowej nie pozwala łatwo zaklasyfikować zjawisk twórczych, dlatego OPUS SERIES dokumentować będzie szeroką paletę obecnie tworzonej muzyki: od kompozycji przeznaczonych na instrumenty klasyczne, przez elektronikę, utwory z udziałem live electronics, improwizację, po nowe zjawiska w kontekście sztuki muzycznej minionych epok.

Starannie selekcjonowane kompozycje w interpretacji najlepszych wykonawców sceny muzyki nowej budować będą bogatą panoramę obecnej twórczości zarówno młodych artystów jak i już uznanych kompozytorów naszych czasów.

Leszek Lorent / Andrzej Brzoska „Kundalini – Lorent Plays Błażewicz”

Mistyka Starożytnych Indii opowiedziana językiem współczesnej perkusji w solowej, zespołowej i orkiestrowej odsłonie.

Kompozytor Marcin Błażewicz i perkusista Leszek Lorent nie boją się stawiać pytań o to dokąd zmierzamy, kim jesteśmy i kim lub czym będziemy, gdy wypełni się nasz czas. Perkusja i live electronics (realizacja Andrzej Brzoska) wykorzystane są do granic możliwości. Agresywne rytmy wykonywane na rozbudowanych instalacjach multiperkusyjnych, śpiewy świątynne nawiązujące do alikwotowych śpiewów mnichów tybetańskich, przestrzenność brzmienia zdają się potwierdzać myśl "To nie my żyjemy, to nami żyje nieznane". Krążek zawiera światowe premiery fonograficzne.

Leszek Lorent, jeden z najwybitniejszych perkusistów europejskich, jest od lat propagatorem twórczości perkusyjnej Marcina Błażewicza, w którą wnika poddając ją głębokiej analizie filozoficznej i duchowej. Można mieć pewność, że interpretacje Lorenta nie są powierzchowne. Przedstawiają wszystko to, co sam przeżył i przemyślał, nie tylko analizując muzykę Błażewicza, ale także przeżywając ją i rozważając problematykę, jakiej dotyka.

Jeśliby przyjąć perspektywę hinduizmu, można zaryzykować stwierdzenie, że siła Kundalini musi być nieobca Marcinowi Błażewiczowi. Mają Państwo znakomitą okazję, by się o tym przekonać.

01. Arista - death omen (1986) for percussion and live electronics

02. Kundalini (1998-2000) for six percussions and live electronics

03. Et tua res agitur (1987) for percussion and orchestra

Paweł Janas / Wojtek Psiuk “Small Talks”

Debiutancka płyta akordeonisty Pawła Janasa i saksofonisty Wojtka Psiuka, tworzących Fluent Ensemble.

Płyta przedstawia materiał powstały podczas kilkuletniej współpracy z kompozytorami młodego pokolenia. Krążek ukazuje szerokie spectrum możliwości brzmieniowych, jakie daje połączenie obydwu instrumentów. W fonografii światowej to pierwsza płyta z tak nietypowym instrumentarium.

Fluent Ensemble to zespół, którego niecodzienne instrumentarium zobowiązuje do muzycznych poszukiwań. Tworzą go akordeonista Paweł Janas i saksofonista Wojtek Psiuk. Obaj już utytułowani, z licznymi nagrodami na koncie, pełni energii i pasji. Repertuar zdobywają samodzielnie, przygotowując transkrypcje interesujących ich utworów lub współpracując ze współczesnymi twórcami. Niniejsza płyta przedstawia efekt kilkuletniej współpracy z kompozytorami młodego pokolenia nad oryginalnym repertuarem na saksofon i akordeon, który w całości powstał specjalnie dla duetu.

01. After hours of deepest darkness (2014). Rafał Janiak

02. Elleipsis (2011). Dariusz Przybylski

03. Small talks (2013). Wojciech Blecharz

04. Sonata Infinity (2013). Paweł Janas

05. Teraz (2011). Ignacy Zalewski

06. Accordance (2009). Zbigniew Bagiński

07. The Elements (2014). Mikołaj Majkusiak

08. Earth

09. Air

10. Water

11. Fire

Dariusz Przybylski „L’una Vuota”

Nasza podróż rozpocznie się od księżyca, pustego księżyca (luna vuota), od pierwszej godziny [w nocy?] (l'una vuota). A więc jesteśmy w pustym kościele (akurat nagranie pochodzi z największego kościoła Warszawy) gdzie przez wielkie okna pod sklepieniem wpada światło księżyca...

Prezentowany album zawiera wybrane kompozycje europejskich twórców młodego pokolenia, napisane z myślą o wykonawcy. Nagrania zrealizowano w trzech warszawskich świątyniach: w kościele św. Anny, Wszystkich Świętych oraz w kościele ewangelicko-reformowanym.

Wszystkie nagrania zamieszczone w albumie L'una vuota są zapisem światowych prawykonań wybranych utworów skomponowanych specjalnie na organizowane przez Dariusza Przybylskiego autorskie projekty przezentowane na koncertach Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich podczas Festiwali Warszawska Jesień w latach 2006-2008 i 2011. Nagrań dokonano w warszawskich kościołach pw. Wszystkich Świętych, św. Anny oraz kościele ewangelicko-reformowanym. Podczas 4 edycji zostało prawykonanych 29 utworów młodych kompozytorów z 7 państw europejskich i Korei Południowej.

01. PRASQUAL L'una vuota (2006) na organy

02. Bartosz Kowalski Z oddali (2007) na trąbkę, perkusję i organy

03. Jagoda Szmytka Open the box #2 (2011) na organy

04. Bohdan Sehin A jak żeglarze ziemi cieszą się widokiem... (2011) na organy

05. Artur Żuchowski "Duo" (2007) na trąbkę i organy

06. Dariusz Przybylski Praeambulum (2007) na organy

07. Piotr Tabakiernik Introitus (2007) na głosy, kwartet smyczkowy i organy

08. Paweł Przezwański It's Getting Light (2006) na sopran, trąbkę i organy

09. Tomasz Jakub Opałka Epilog (2011) na organy

Eunho Chang „Sanjo vol.1”

Koreańska tradycja w połączeniu z nowoczesnym wykorzystaniem zachodnich instrumentów w cyklu Sanjo autorstwa laureata międzynarodowych konkursów kompozytorskich - Eunho Changa.

Sanjo jest formą tradycyjnej muzyki koreańskiej, a charakteryzuje się wykorzystaniem tylko jednego instrumentu melodycznego, któremu może towarzyszyć instrument perkusyjny. W tak intymnym kontakcie z instrumentem solowym mają krystalizować się melodia i rytm. W cyklu utworów na instrumenty solowe "Sanjo" Eunho Chang prezentuje własne widzenie tradycyjnej muzyki koreańskiej używając współczesnych środków kompozytorskich oraz instrumentów zachodnich, które imitować mają instrumenty koreańskie za sprawą użycia odpowiednich technik wykonawczych.

Pięć pierwszych utworów z ciągle otwartego cyklu Sanjo koreańskiego kompozytora mieszkającego w Warszawie Eunho Changa, nagranych zostało przez muzyków specjalizujących się w muzyce nowej: Sunyoon Won - skrzypaczkę, Mikołaja Pałosza - wiolonczelistę znanego z liczych prawykonań polskiej muzyki najnowej, członka zespołu Cellonet, Rafała Żółkosia - flecistę, laureata międzynarodowych konkursów interpretacji muzyki nowej, obecnie studenta uczelni muzycznych w Berlinie i Paryżu, Angèle Chemin - francuską interpretatorkę nowej muzyki wokalnej oraz przez Dariusza Przybylskiego - kompozytora i organistę.

01. Sanjo I for violin solo

02. Sanjo II for cello solo

03. Sanjo III for flute solo

04. Sanjo IV for soprano solo

05. Sanjo V for organ solo

Kwartludium + Dariusz Przybylski „Hammond Organ Project”

Pięć oryginalnych kompozycji na organy Hammonda i zespół Kwartludium w znakomitym nagraniu live z koncertu podczas Festiwalu Musica Polonica Nova.

Niepowtarzalne analogowe brzmienie, bardzo ciepłe, bogate i przykuwające uwagę - to najważniejsza cecha tego instrumentu święcącego triumfy w muzyce jazzowej lat 60. i 70. XX wieku. Tym razem jednak organy Hammonda zostały wykorzystane w najnowszym projekcie Dariusza Przybylskiego i zespołu Kwartludium. Do realizacji zamówień zostało zaproszonych czterech kompozytorów, piąty utwór skomponował Dariusz Przybylski. Każdy z kompozytorów miał inny pomysł na wykorzystanie brzmienia analogowych organów w połączeniu z akustycznymi instrumentami. Efekt często jest zaskakujący.

Zespół Kwartludium powstał w 2002 roku. Współtworzą go Dagna Sadkowska (skrzypce), Michał Górczyński (klarnet), Paweł Nowicki (instrumenty perkusyjne) oraz Piotr Nowicki (fortepian). Zespół od początku swojej działalności skupia się na wykonywaniu muzyki najnowszej, stworzonej specjalnie na ten unikalny skład. Kwartludium w swoim dorobku artystycznym posiada kilkadziesiąt prawykonań polskich i światowych. Zespół występował w USA, Wielkiej Brytanii, Belgii, Niemczech, Danii, Finlandii, na Ukrainie i w Rosji. W 2007 roku zespół Kwartludium został laureatem Programu Stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”. W 2009 roku muzycy wzięli udział w prestiżowym europejskim projekcie „Re:New Music” propagującym wyróżnionych kompozytorów europejskich. W 2012 roku zespół ponownie zaproszono do programu New Music: New Audiences, który zaplanowany jest na lata 2013–2014. Kwartludium posiada w swoim dorobku trzy płyty zrealizowane przez wydawnictwo fonograficzne DUX.

Wydawnictwo na winylu z dołączonym bonusowym krążkiem CD zawierającym ten sam materiał.

01. Eunho Chang Pattern (2014)
for violin, clarinet, piano, percussion and Hammond organ
02. Mateusz Ryczek 28 Days of the Moon (2014)
for violin, clarinet, piano, percussion and Hammond organ
Aleksander Kościów Steam Punk Gear (2014)
for Hammond organ and percussion
03. I. Compressed covet egosphere-collider
04. II. Amarhygmatic reality grane-2-grane rotorendering device
05. III. Limbo-driven self-ignorant oneironavigator
06. IV. tool-8!
07. Mikołaj Laskowski The tiger left me unsatisfied (2014)
for violin, clarinet, percussion and Hammond organ
08. Dariusz Przybylski Abrenuntio (2010/14)
for violin, clarinet, piano, percussion and Hammond organ

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.