Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

4301 miejsce

Wódka, kawa, czekolada - zdrowe czy nie?

Od lat uważane za niezdrowe. Krytykowane przez dietetyków, wykluczane z jadłospisu wszystkich znanych diet - od Atkinsa, przez Dukana, Montignaca, South Beach i Paleo. Błąd?

Skrupulatnie przestrzegając zdrowej diety odchudzającej, najczęściej nie chcemy słyszeć o alkoholu, kawie czy - o zgrozo - czekoladzie. Jednak mądrości naszych dziadków, według których nie powinniśmy sobie niczego odmawiać, zdają się wreszcie znaleźć poparcie w nauce. Badania naukowe wykazały, że produkty te posiadają substancje odżywcze, dzięki którym spożywanie ich w umiarkowanych ilościach może być pożyteczne dla zdrowia każdego z nas. Co więcej, pozwalając sobie na małe co nieco, unikamy monotonii w diecie, co pozwala nam dłużej wytrwać w swoich dietetycznych postanowieniach.

Odmładzająca moc czekolady
Czekolada powstaje w wyniku fermentacji i obróbki cieplnej nasion kakaowca. W wyniku procesu produkcyjnego otrzymuje się bogate w nasycone kwasy tłuszczowe - masę kakaową i masło kakaowe. Do produkcji ciemnej czekolady używa się głównie masy kakaowej i w mniejszym stopniu masła kakaowego, zaś do produkcji białej odwrotnie. Niestety, dla polepszenia jej smaku i wyglądu do czekolady często dodaje się sporo cukru oraz sztuczne barwniki. Dlatego osoby, które pragną przestrzegać zdrowej i zbilansowanej diety powinny wybierać czekoladę gorzką o zawartości kakao co najmniej 70 proc. Czekolada mleczna zawiera dużo cukru, tłuszczy trans i mleka w proszku, które sprzyjają tyciu.
Ciemna czekolada posiada jednak szereg zbawiennych dla naszych organizmów cech. Po pierwsze jest bogata w żelazo, magnez, miedź i mangan - niezwykle ważne i potrzebne mikroelementy. Poza tym, jest źródłem przeciwutleniaczy i przyspieszających metabolizm nasyconych kwasów tłuszczowych. Po trzecie - i chyba najważniejsze - nie od dziś wiadomo, że czekolada to silny afrodyzjak, pobudzający nasz ośrodek odczuwania przyjemności, dlatego warto przygotować kilka kostek czekolady na wieczór tylko we dwoje.

Kawa - strażnik naszej koncentracji
W rankingu wypijanych przez nas napojów kawa zajmuje trzecie miejsce - po wodzie i herbacie. Swoją popularność zawdzięcza działaniu pobudzającemu i poprawiającemu koncentrację. Zawarta w kawie kofeina doskonale pobudza też metabolizm. Należy jednak pamiętać, by wypijać maksymalnie 3-4 filiżanki kawy dziennie. Większe dawki powodują rozdrażnienie oraz powodują wypłukanie z organizmu wielu cennych minerałów - zwłaszcza potasu, magnezu i wapnia. Częste picie kawy prowadzi też do uzależnienia i negatywnie wpływa na cały układ nerwowy.

Czytaj dalej ->

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

brk
  • brk
  • 16.11.2011 07:30

niby to wiadomo jednak dobrze że o tym przypomina się i mówi... szczególnie nie żałujmy dzieciom czekolady...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Wszystko można, co nie można, byle z wolna i ostrożna

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.