Facebook Google+ Twitter

Wraca temat "tiry na tory"

Przy operatywnych działaniach rządowych może dałoby się pozyskać środki z UE i przy okazji rozruszać przemysł, stworzyć wiele miejsc pracy przy budowie niskopodwoziowych platform i terminali przeładunkowych.

W jednym z komentarzy, zdaje się pod artykułem o Webstarze dla W24, wspomniałem luźno o ponownym wstawieniu mojego tekstu traktującego o przewożeniu tirów na platformach kolejowych. Niestety - adresat, najzwyczajniej w świecie mnie spostponował. Być może, mój "anons" nie został zauważony. Mniejsza z tym.

Wracam dzisiaj oficjalnie do tematu tirów. W Kopenhadze odbywa się Konferencja Klimatyczna, na której Polacy dostali burę od zachodnioeuropejskich uczestników za nieaktywne działanie na rzecz ochrony środowiska. Przyznali Polsce, niezbyt szczytną "nagrodę" - "Skamielinę dnia". Dyskusja na temat zwiększenia, czy zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery - jak to u polityków - będzie długa i emocjonująca. Nie chcę w niej uczestniczyć, chociażby ze względów fachowych. Nie znam się na ekologii ani klimacie. Swoje argumenty przemawiające za zdecydowanym ograniczeniem "tirowskiego" ruchu po polskich drogach opieram na oczywistych faktach. Aby się nie powtarzać odsyłam Państwa do poprzedniego tekstu - "Tiry - plaga cywilizacji?".

Może to i lepiej, że mój stary tekst nie został wstawiony bo dzisiaj zaistniały nowe, korzystniejsze okoliczności przemawiające za przyspieszeniem wykorzystania taboru kolejowego do przewozu ciężkich samochodów. Stwarza je Konferencja Klimatyczna w Kopenhadze. Wykorzystajmy te okoliczności.

Przy operatywnych działaniach rządowych może dałoby się pozyskać środki z UE i przy okazji rozruszać przemysł, stworzyć wiele miejsc pracy przy budowie niskopodwoziowych platform i terminali przeładunkowych. Ożywił by się cały transport kolejowy, będący dzisiaj w kondycji nie do pozazdroszczenia. Ruszmy! Kujmy żelazo, póki gorące!

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (20):

Sortuj komentarze:

Oświecony
  • Oświecony
  • 21.09.2011 08:14

To jest przykład polskiej ekonomii, w której podstawową zasadą jest zarabiać jak najmniej. I niech konkurencja wygrywa.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Rysiek
  • Rysiek
  • 17.09.2011 20:18

"
To przecież wstyd, wracać do czegoś takiego. Nie jest ważne, że było dobre. Najważniejszy dla nich jest honor.:(( "
To ostatnie zdanie sądzę , tak należy zrozumieć .Politycy maja swój HONOR ale tylko w ich mniemaniu nie nas wyborców .

Komentarz został ukrytyrozwiń

Rysiu! Gdzie Ty u naszych polityków dostrzegłeś honor?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Pod materiałem Ryszarda napisałem: "Lenistwo, ignorancja, pasożytnictwo, sobiepaństwo i wstręt do pracy jest w wielkim stopniu przyczyną szkód ( w oryginale jest szkud - przepraszam) wyrządzonych Polsce." I za to mam 36 plusów i 41minusów. Ludzie! Jeśli my i nie tylko my Polacy, nie pozbędziemy się, wymienionych przeze mnie "zalet", to dojdzie do tego, co powiedział Pan minister Rostowski w PE. Ale jak mamy się pozbyć tych oto "zalet", skoro nie jesteśmy otwarci na krytykę, tylko tych, co widzą piętrzące się wokół zło, sami ich dołujemy i przy komentarzach kciuk w dół kierujemy.
Jak można być tak ślepym i głuchym, żeby nie widzieć, żerujących na ludziach pracujących przeogromnej ilości pasożytów. Zwróćcie uwagę, ilu jeden pracownik produkcyjny musi utrzymać na swoim "grzbiecie" urzędasów - często - w swojej firmie - potem - w samorządach gminnych, powiatowych, wojewódzkich, krajowych, kolejna porcja to urzędnicy z agend rządowych kolejnych szczebli i do tego wszystkiego należy dodać armię urzędasów z Unii Europejskiej. To nie wszystko. Dochodzą jeszcze instytucje pozarządowe - wszelakie fundacje i inne organizacje społeczne, w których też są - co niektórzy - utrzymujący się ze zbiórkowych pieniędzy. O utrzymaniu sektorów Służby Zdrowia i Szkolnictwa, nie wspomnę, bo to służy dobru wspólnemu. Czy ktoś próbował - zamiast sondaży - przeprowadzić rozeznanie w tym temacie, żeby się dowiedzieć jaki jest stosunek obywateli pracujących bezpośrednio w produkcji i usługach, do reszty towarzystwa ich okalającego?
Szanowni Państwo! Jeśli się za solidną robotę nie weźmiemy, to w dobrobycie nigdy się nie znajdziemy.
Powiedzcie sami, czy mając takie firmy, jak STOCZNIE, gdzie wyposażenie umożliwiało wykonywanie elementów stalowych wielkogabarytowych, nie można było budować terminali przeładunkowych dla tirów? Czy nie można było budować wiaduktów kolejowych, żeby samochody nie stały godzinami na przejazdach kolejowych w oczekiwaniu na otwarcie rogatki? Przyjedźcie do Szczecina i zaobserwujcie przejazd kolejowy na ulicy Pomorskiej, a zobaczycie ile w tym miejscu tracimy czasu i paliwa, bo nie wszyscy wygaszają silniki - czekając. Jak sobie wyobrazicie straty poniesione przez 66 lat, licząc od wojny, to wtedy możemy pogadać o naszej polskiej mądrości. A przecież takich przejazdów w Polsce jest tysiące. I Wy mi stawiacie minusy - ? Za co? Za pisanie i przedstawianie wyrazistego, prawdziwego oblicza Polaków?

Komentarz został ukrytyrozwiń
Jerzy
  • Jerzy
  • 14.09.2011 21:59

Do Pana Ryszard Jan Zagórski komentarza można dodać .Rozkradają Polskę wszystkie partie co dalej funkcjonują po Okrągłym Stole (PO, PiS , PSL , SLD).
Dlatego 9 października b.r powinniśmy podczas głosowania odsuną tych starych wyjadaczy partyjnych ;Tuska , Pawlaka , Kaczyńskiego , Millera i wielu , wielu .Niestety to nie jest takie proste ,gdyż są na pierwszych miejscach swych list wyborczych a ich partie Weda do sejmu ale przynajmniej należy próbować ich wyeliminować z polityki i na pewno wielu przegra te wybory .
Jestem ze Stargardu (Mozę wreszcie usuną nazwę szczeciński w drugim członie o co zabiegamy) i ciężko mi jest patrzeć co się dzieje w obecnej Polsce , podobno wolnej !Faktycznie w poczekalni jest na ścianie ta wspaniała rzeźba i przypomina nam wszystkim , ze wcale tamten struj nie był zły a wręcz był przyjazny dla takich jak ja (nigdy nie należałem do partii) .Kiedyś zmuszano do pracy .Teraz trzeba żebrać o pracę i jest wielu bezdomnych !

Komentarz został ukrytyrozwiń
Komentarz został ukrytyrozwiń

Robercie, nie tylko takie hasła były i nie tylko na dworcach. Były prawdziwe w odniesieniu do kolei, gospodarki i rządzących. Były przemyślane i tak to było. Np. w Stargardzie do dzisiaj widnieje hasło: "Węgiel przez polskie porty do wszystkich krajów świata". (jest to zdjęcie w moich materiałach!)
Dzisiaj nie chodzi o hasła.
Wszystko wiedzący nasi włodarze nie wrócą do starych rozwiązań, zwanych często komunistycznymi. To przecież wstyd, wracać do czegoś takiego. Nie jest ważne, że było dobre. Najważniejszy dla nich jest honor.:((

Komentarz został ukrytyrozwiń

Interesuje się transportem i sam nie jestem w stanie odpowiedzieć, dlaczego w sprawie przewozów ładunków postawiono właśnie na transport samochodowy. Doskonały przykład daje np. Austria, gdzie ciężarówki wykorzystywane są do przewozu tylko z terminala kolejowego do odbiorcy. Ile to zaoszczędzonych pieniędzy, środowiska i ludzkiego zdrowia? Nasze PKP ma potencjał, cały kraj pokryty jest liniami kolejowymi. Ale PKP potrzeba ożywienia, ludzi myślących racjonalnie i biznesowo. Inaczej dalej będzie balansowała na skraju zyskowności.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Takie pomysły sprawdzają się w świecie. U nas się nie sprawdzą, póki nomenklatura polityczna będzie zawłaszczać gospodarkę narodową lub nią pseudozarzadzać. Nadto nie było to zgodne z założeniami gospodarki pseudo-rynkowo- kolesiowej. Wszytko inne to sprawa z tym związana.
Ustawodawstwo?. Podejrzewam, że u nas, byłby opór nawet "walczących ekologów"
Albo czy wyobrażacie sobie, co powie Kulczyk i inni "budowniczowie" autostrad i krąg drogowców. Czy by się nie obrazili? Czy nie poczuliby się oszukani? Znów należałoby rozwiazywać dotychczasowe przetargi by za chwilę podpisywać nowe, znacznie gorsze dla podatnika. A wszystko w imię przyśpieszenia. Tylko co one maja przyspieszać?
Zniszczenie w znacznym stopniu infrastruktury torowej na wielu odcinkach to zbrodnia. Wysiłek i nakłady ponoszone przez prawie 200 lat na budowę tej infrastruktury, (miast dbać o nią i co najmniej ja utrzymywać - bo koszt utrzymania torów jest naprawdę niewielki, jeśli akurat nie są wykorzystywane intensywnie) jest w naszej świadomości niszczony.
Kiedyś, dość długo na dworcu w Zagórzu wisiał transparent tej treści:
"Rytm kolei pulsem gospodarki".
Pamiętacie?

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 16.12.2009 22:31

Pawle PKP już nie istnieje to historia, popatrz ile torowisk już przestało istnieć, rozgrabione zarośnięte i tylko patrzeć jak złomiarze wywloką kolejne szyny na złom:) Dobrze , że mam schowaną kolejkę elektryczną TT Pico nawet rozbudowana przez lata dokupywania, to ewentualnie wnukom pokażę jak kolej wyglądała :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.