Facebook Google+ Twitter

Wrocław. Budowa łącznika kolejowego na Euro 2012 pod znakiem zapytania

Będzie wielki wstyd - wiceprezydent Wrocławia o problemach z PKP PLK w stolicy Dolnego Śląska

Podczas dzisiejszej konferencji. Od lewej siedzą: marszałek woj. dolnośląskiego Marek Łapiński , wojewoda Rafał Jurkowlaniec, wiceprezydent Wrocławia Maciej Bluj. / Fot. Arkadiusz FilipowskiDzisiejsze posiedzenie Dolnośląskiego Komitetu Organizacyjnego Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012, zdominowane zostało przez, stojące pod znakiem zapytania, przedsięwzięcie związane z połączeniem kolejowym budowanego terminalu lotniczego, ze stadionem i Dworcem Głównym. Problem leży po stronie PKP PLK, które nie podejmuje kwestii budowy wspomnianego łącznika. Sprawa jest o tyle ważna, że jeśli kolejarze do 30 września nie wystąpią do marszałka z wnioskiem o dofinansowanie inwestycji, pieniądze z Unii Europejskiej przepadną. Na budowę połączenia przeznaczonych było 110 mln zł. Tymczasem PKP PLK już wcześniej zapowiadało, że rezygnuje z inwestycji. Powodem jest brak wkładu własnego w wysokości 40 mln zł, bez którego nie można starać się o fundusze unijne. Jak zapewniał wiceprezydent Wrocławia Maciej Bluj: - Naciskamy na PKP. Z firmą rozmawiał prezydent Dutkiewicz, z prezesami PKP PLK rozmawiali także marszałek województwa i wojewoda. Jednak firma jest niezależna i to do niej należy ostateczna decyzja – tłumaczył wiceprezydent.

Miasto przeprowadzając remonty pod kątem Euro 2012, zakładało, że połączenie kolejowe powstanie. W związku z tym, specjalnie na potrzeby tej linii, wybudowano wiadukt nad ulicą Lotniczą. Przeprawa kosztowała 11 mln zł. Jeśli linia nie powstanie, to wiadukt okaże się bezużyteczny. Jeżeli w grę miałby wejść inny wykonawca łącznika kolejowego, to już wiadomo, że inwestycja nie powstanie do 2012 roku. - Z punktu widzenia miasta jest istotne, żeby takie połączenie w ogóle powstało. Jeśli PKP PLK nie zdecyduje się na jego budowę, to sprawą zajmie się miasto, jednak nie uda się tego zrealizować przed mistrzostwami – zaznaczał Bluj.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Angom
  • Angom
  • 20.09.2010 12:56

PKP od lat prosi się o likwidację. Żadne podziały, przemianowania i tworzenie spółek córek nie przyniosły rezultatu. Trzeba to towarzystwo rozgonić i linie kolejowe sprzedać na wolnym rynku - nawet jeśli to miałby być kapitał obcy.

Komentarz został ukrytyrozwiń
TT
  • TT
  • 15.09.2010 18:51

A miało być tak pięknie! :)

Komentarz został ukrytyrozwiń
lepszapolska.com
  • lepszapolska.com
  • 15.09.2010 17:09

Zobaczcie program nowej partii na www.lepszapolska.com Proste tanie i skuteczne rozwiązania. Zobaczcie jak gospodaruje rząd wszędzie opóźnienia i afery, podwyżki podatków i wyprzedaż majątku. Wszędzie gdzie jest coś związanego z koleją szykuje się porażka - a przecież "gospodarzem - przełożonym" jest Tusk. To on jest odpowiedzialny za majątek i spółki państwowe. Zobaczcie jak prosto można poprawić gospodarność - pkt 3 programu Lepszej Polski

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.