Facebook Google+ Twitter

Wrocław. Czy pasażerom spodobają się bilety czasowe?

Stolica Dolnego Śląska 1 kwietnia dołączyła do miast, gdzie w komunikacji miejskiej funkcjonować będzie taryfa czasowa. Pojawia się jednak pytanie czy wrocławianie będą z niej chętnie korzystać?

Czy bilety czasowe przyjmą się w codziennym funkcjonowaniu wrocławskiej komunikacji miejskiej? Najbliższe dni i tygodnie to pokażą. / Fot. Daniel SiwakPodczas jednej z konferencji naukowych poświęconych komunikacji miejskiej we Wrocławiu, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego we Wrocławiu - Marek Czuryło zapowiadał, że wrocławianie na wiosnę tego roku będą jeździć korzystając z taryfy czasowej.

Miasto długo przygotowywało się do tego między innymi słuchając głosu mieszkańców oraz zastępując dobrze znane kasowniki dziurkowane, na te elektroniczne drukujące godzinę skasowania. Zapowiadana przez urzędników zmiana w taryfie przejazdowej obowiązywać będzie już od 1 kwietnia, a do obiegu trafia bilety minutowe. Jak to będzie wyglądało w praktyce?

Zasady korzystania z taryfy czasowej są bardzo proste. Pasażer z góry wybiera bilet o określonym przedziale czasowym, odpowiadającym długości trasy, którą chce pokonać. Na styczniowej sesji Radni Miasta Wrocławia przyjęli następujące nominały biletów czasowych:

- Bilet jednorazowy: 2,40 zł (normalny) oraz 1,20 zł (ulgowy)
- Bilet 30 minutowy: 2,40 zł (normalny) oraz 1,20 zł (ulgowy)
- Bilet 60 minutowy: 3,60 zł (normalny) oraz 1,80 zł (ulgowy)
- Bilet 90 minutowy: 5,00 zł (normalny) oraz 2,50 zł (ulgowy)
- Bilet 24 godzinny: 8,00 zł/10,00 zł (normalny) oraz 4,00 zł/5,00 zł (ulgowy)
- Bilet 48 godzinny: 18,00 zł (normalny) oraz 9,00 zł (ulgowy)

W przypadku awarii tramwaju lub autobusu, albo np. wypadku blokującego ruch, bilet czasowy będzie można skasować w kolejnym pojedzie w ciągu pół godziny a jego ważność będzie liczyła się od nowa. Kierujący pojazdami sprzedawać będą bilety w dni robocze po godzinie 20, na liniach nocnych oraz w dni wolne od pracy.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (5):

Sortuj komentarze:

W warszawie też są bilety czasowe:
20 min - 1zł ulgowy, 2zł normalny
40 min - 1,40zł ulgowy; 2,80zł normalny
jeszcze 60 min. i 90 min.
Jednorazowy jest za 1,40zł normalny i 2,80zł ulogwy
A oprócz tego są dobowe, 3 dniowe, 7 dniowe, 14 dniowe, 30 dniowe i 90 dniowe - w każdym przypadku ulga to 50% zniżki.

I według mnie takie coś zdaje egzamin - zwykle jadę metrem mniej niż 20 minut, więc mogę w dwie strony przejechać za 2zł, a nie za 2,80 :). W przypadku biletów normalnych więcej się oszczędza. Oprócz tego jeszcze w Warszawie jest strefa 1 i 2 (podmiejska czyli droższa).

Komentarz został ukrytyrozwiń

We Frankfurcie jest podobnie z tym, że mamy tzw. "Krótką trasę" do 2 km tzn. około 4 przystanków bez przesiadek, kosztuje 1.50 euro. Normalny bilet kosztuje 2,40 euro i można nim dojechać z przesiadkami do celu. Bilet ważny jest około godziny, bo Frankfurt ma tak wspaniałą komunikację, że w ciągu 30 min.można się przemieścić z jednego końca na drugi.
We Wrocławiu jest to niemożliwe aby w godzinę przejechać np. z Biskupina na Partynice.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Mnie się pomysł nie podoba. Na uczelnię jadę zwykle 35-40 minut, więc bilet kosztowałby mnie 1,80. Żadna łaska, skoro za 1,20 mogę jechać od pętli do pętli. Lepsze byłyby bilety, uwzględniające ilość przystanków, lub nawet i czasowe, ale kilkuminutowe - jeśli ktoś przejeżdża 2 czy 3 przystanki, dlaczego ma płacić 1,20 tak samo jak ktoś, kto przejeżdża 15? Mogli wprowadzić 15-minutowe, np. za 80 gr. Tak czy siak, nie wiem, czy znajdzie się wielu chętnych...

Komentarz został ukrytyrozwiń

W Gdańsku też jeździ się na czas i nikt nie marudzi...

Komentarz został ukrytyrozwiń

W Poznaniu od dawna są bilety czasowe, i już się do tego przyzwyczailismy.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.