Facebook Google+ Twitter

Wrocław: koniec dziurek na biletach, będą bilety czasowe

Od przyszłego roku pasażerowie wrocławskiego MPK będą mogli korzystać z biletów czasowych. Dzięki temu wrocławianie będą płacić tylko raz, a skorzystają z kilku środków transportu.

Wrocławskie bilety jednorazowe / Fot. Bartosz SenderekKażdy, kto na co dzień korzysta z wrocławskiej komunikacji miejskiej wie, że są takie miejsca, w które ciężko dostać się bez przesiadki. Na przykład przejazd z ulicy Blacharskiej na Klecinę zajmuje ok. 40 minut. Aby pokonać tę trasę podróżny musi skasować aż 3 bilety: pierwszy w autobusie linii 119, kolejny w tramwaju linii 20, trzeci po przesiadce do "17". Aktualnie koszt takiej podróży to 7,20 zł. Od przyszłego roku, by pokonać tę samą trasę, tymi samymi liniami wystarczy zakup jednego biletu, który będzie ważny przez godzinę od pierwszego skasowania.

Z podobnego rozwiązania już od dawna mogą korzystać mieszkańcy innych miast; bilety czasowe można zakupić m.in. w Warszawie, Krakowie czy Gdańsku. Ceny biletów czasowych są zwykle nieco wyższe od ceny biletu jednorazowego (np. w Gdańsku za przejazd jedną linią normalną zapłacimy 2,50 zł, bilet czasowy z możliwością przesiadek ważny 1 godzinę to koszt 3,00 zł).

Wprowadzenie takiej formy opłaty za przejazdy komunikacją miejską we Wrocławiu jest na razie niemożliwe, a wszystko za sprawą kasowników. Aby bilet był ważny musi zostać naniesiona na niego godzina pierwszego kasowania. We Wrocławiu duża część pojazdów wyposażona jest nadal w kasowniki starego typu, które wycinają w bilecie "dziurki".

MPK rozpisało już przetarg na zakup nowych kasowników, i końca roku ma zostać zakupionych 260 nowoczesnych urządzeń, które będą nanosiły na bilet godzinę. Umożliwią one wprowadzenie biletów godzinnych, które mają być chwilowym rozwiązaniem do czasu wprowadzenia Wrocławskiej Karty Miejskiej.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Dokładnie, tak jak napisał Jarek...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Wielu pasażerów pewnie czekało na takie rozwiązanie, tylko trzeba jeszcze popracować nad tym, aby tramwaj lub autobus większą cześć z czasu przejazdu jechał a nie stał.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.